Beantwoord

Installatieprobleem spraakservices ?

  • 26 September 2018
  • 4 reacties
  • 2578 Bekeken

Badge +1
Hallo, ik ben een Newbie hier. Vorige week heb ik een Sonos surround systeem gekocht bestaande uit Playbar, Sub en 2 x One als surround. Nu ben ik wat dingen aan het proberen om de app eigen te maken. De spraakservices heb ik gestart en na verificatie van mijn account kreeg ik de mededeling dat er een installatieprobleem is en er staat: controleer je internetverbinding en probeer het later opnieuw. Uiteraard is met mijn wifi en internet niets aan de hand.
Wie weet wat er hier fout gaat?
icon

Beste antwoord door pwain 28 September 2018, 08:40

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Spraakservices zijn nog niet actief in het Nederlands op Sonos producten.

Sonos werkt hard aan de integratie van Google Assistent op Sonos en verwacht rond de Kerst deze te kunnen implementeren.

Normaalgesproken krijg je de melding dat er nog geen Spraskservices beschikbaar is in jou land maar sinds kort krijg ik dezelfde melding als jou.

Ik denk dat dit te maken heeft met het testen van de Google Assistent door Sonos.

Ik denk dat we dus nog even geduld moeten hebben.
Badge +1
Bedankt voor je antwoord Sjoerd. Ik heb mijn systeem aangekocht omdat die spraakbesturing er op zat. Uiteindelijk blijkt dit tot nu toe al maanden in de pen te zitten en komt het maar niet.

Het lijkt wel een beetje op de ondersteuning van Airplay. Mijn systeem zou dit door toedoen van de One gaan ondersteunen las ik op de Sonos site, maar als je je verder in verdiept kom je er achter dat dit ook een loze belofte is, de playbar is master en gaat het niet omdat de One's als surrounds staan. Behalve over het geluid ben ik niet zo content met de aankoop. Ik heb nl. ook Lipsync problemen.:(
Badge +1
Wat het Airplay gedoe betreft is hierin geen loze belofte gemaakt. Het werkt enkel in groep en dat is ook duidelijk aangegeven. (https://www.sonos.com/nl-be/airplay)

Wat betreft de spraakservices. Voorlopig vind ik gans dat gedoe wat overroepen. Enkel Alexa kan je nu installeren met een trucje. Google Assistant is voorlopig nog niet beschikbaar.

Geen enkele spraakservice werkt de dag van vandaag nu al perfect in België. Google Assistant wel in Nederland. Enkel Siri kan de markt goed bedienen. Maar jammer genoeg werkt deze niet zoals je zou verwachten. Het is een compleet gedoe via AirPlay enzo.

Wens je toch Alexa te proberen volg dan deze stappen:

Zet de landinstellingen van je Sonos account (sonos.com) op bijvoorbeeld United States. Nadien gebruik je de Sonos App op je smartphone en voeg je de spraakmogelijkheden toe.Wanneer alles werkt kan je terug de landsinstellingen correct zetten op je account.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft per 2 Juli 2019 de Google spraakdienst voor de Nederlandse markt online gebracht.
Zie hiervoor de officiele melding in het volgende topic.

We zullen de oude topics sluiten aangezien er in veel informatie beschreven staat wat mogelijk niet up-to-date is.

We zien dan ook graag nieuwe topics aangemaakt mochten er vragen zijn over de spraakdienst.
Zie ook graag ons topic welke beschrijft hoe je Google Assistent kan opzetten, of het volgende topic met wat tips mochten er problemen zijn bij het opzetten of gebruik van de spraak dienst.