Vraag

Installatie tweedeehands bridge lukt niet

Hallo, ik heb vanavond een tweedehands Bridge gekocht. Als ik deze van stroom voorzie brand er bovenop een 'wit' lampje en achterop bij de 2 poorten branden ook lampjes. Ik sluit de bridge met een netwerkkabel aan op mijn router. Router poort en netwerkkabel werken, gisteren nog getest met een (geleende) sub. Zodra ik via de app een bridge toevoeg en op de knop van de bridge druk krijg ik de melding: 'Product moet met een kabel zijn aangesloten' en daaronder een uitleg waarin nogmaals wordt vermeld dat het product met een netwerkkabel aangesloten moet zijn.

Ik heb hierna de inkomende internetkabel in de bridge gestopt en vanuit de 2e bridge poort een kabel naar de router gekoppeld. Internet werkte hierop nog prima. Kreeg echter wederom dezelfde foutmelding bij het koppelen.

Iemand een idee wat er mis gaat? Of dat ik een kat in de zak gekocht heb...

Ik heb de meest recente Sonos app, 9.0. Als er meer specs nodig zijn hoor ik het graag!

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Laten we voor de zekerheid de Bridge eerst van een fabriek's reset voorzien, zodat deze als "nieuw" aan je bestaande installatie kan worden gehangen.
Als de zelfde meldingen naar voren blijven komen, zou ik nog adviseren een andere ethernet kabel tussen de Bridge en Router te hangen.
Het kan zijn dat de Bridge misschien defect zou zijn, dit zou inderdaad spijtig zijn.
Als een Bridge stuk is, dan kunnen we deze omwisselen en zouden we hier de grotere broer, de Boost voor aanleveren.
Meestal valt een Bridge wel buiten garantie, waarin je voor een gereduceerde prijs de Boost kan kopen.
Weet verder niet of je dan boven de nieuwprijs van een Boost uit komt, kijkende naar dat deze 2e hands is gekocht.
Ik heb nog geen andere ethernet kabel, die ga ik regelen en dan checken.

De reden dat ik een Bridge heb aangeschaft is dat mijn luidsprekers niet gelijk lopen. Ik had 2 1 en 1 5, waarvan het geluid perfect synchroon liep. Vorig jaar de Playbase aangeschaft, deze loopt niet synchroon met de rest. Ik heb mij laten vertellen dat dit op te lossen is met een Bridge of Boost. Dat klopt wel hoop ik?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen