Installatie Sonos Ray met Philips TV.

  • 29 June 2022
  • 2 reacties
  • 808 Bekeken

Badge

Ik heb een nieuwe Philips TV 50PUS8506/12 in combinatie met een Sonos Ray. Ik heb alles geïnstalleerd maar krijg het geluid van de tv slecht naar de Ray. Als ik muziek beluister met de Ray, via bijvoorbeeld Spotify, en zet ik dan de tv aan, schakelt de Ray automatisch over naar de TV en stopt uiteraard de muziek van Spotify. Alleen op dat moment krijg ik niet het geluid van de TV op mijn Ray. Op het moment dat de Ray geen muziek speelt en ik schakel de TV in, zie je kort een groen lampje op de Ray, ik denk een signaal van de TV, wat dan meteen weer wit wordt. Ook dan geen geluid op de Ray.

Bij een ingeschakelde TV en op het moment dat de Ray geen geluid geeft kan ik met de afstandsbedieningen, van zowel Ziggo en Philips, het geluid van de Ray wel zachter zetten maar niet harder. Kun je niet horen maar wel zien in de Sonos app. 

Soms is er geen connectiviteit met de beide afstandsbedieningen…. Na enkele minuten als er wel geluid uit de Ray komt functioneert e.e.a. perfect, dat dan weer wel. Weet iemand waarom er niet altijd geluid uit de Ray komt bij ingeschakelde TV?

Op het moment dat er goede verbinding met de TV is geeft de Ray in de Sonos app ook aan wat voor signaal binnenkomt, TV dolby Digital 2.0. Bij geen verbinding uiteraard niet, alleen TV.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Hier een toelichting op de LED-lichtjes van Sonos: https://support.sonos.com/s/article/226?language=nl_NL Groen is “geluid uit".

Misschien goed om eens aan de telefoon met Sonos de instellingen van je TV en de Ray door te lopen.

Badge

Probleem opgelost was instelling TV, standaard stereo instelling 😬