Vraag

installatie fout playbase en 2x sonos one

• 20 juni 2020
  • 3 reacties
  • 208 Bekeken

Goedemiddag,

wanneer ik 2 x een Sonos One wil koppelen aan mijn Playbase, krijg ik een installatie fout surroundspeaker met de melding om te controleren of mijn speakers en de playbase op het netstroom zijn aangesloten.

Dit is wel het geval. De playbase werkt gewoon op zichzelf en ook de play ones werken gewoon (ook in stereo paar) alleen de koppeling krijg ik niet voor elkaar.
ik heb de Sonos Ones al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dat heeft niet geholpen.

Zie ik iets over het hoofd?

ik heb voor de zekerheid een diagnose verstuurd. 1489022702

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Zou je de Playbase of een van de losse One speakers (dus niet eentje die surround moet worden) met een netwerkkabel op de router aansluiten. Geef het systeem een minuut om zich hierop aan te passen en doorloop hierna nogmaals de stappen. Mocht dit niet werken, zet dan even alle Sonos uit en aan, evenals je router en telefoon/tablet. Mocht je andere routers, wifi versterkers of vergelijkbare apparaten hebben zou je die ook los willen halen.

Goedemiddag Frank,

bedankt voor jouw reactie. Ik heb bovenstaande stappen uitgevoerd.

Echter heeft dit niet geholpen. Ik kan na het resetten van mijn router zelfs niets meer aansluiten op het WIFI netwerk. Ik kan alleen de playbase aansluiten via de netwerkkabel en dan vervolgens alle andere apparaten via de WiFi. Als ik daarna de netwerkkabel weer loskoppel, heeft het complete systeem geen verbinding  meer. Terwijl al mijn andere apparaten (pc, telefoon, etc) gewoon verbinden.

doe ik iets fout?

opnieuw diagnostische gegevens verstuurd met nr

489898879

Reputatie 4
Badge +3

Hey David,

Denk dat je hierover het best eens telefonisch of via de chat contact met ons kan opnemen, dan kunnen mijn collega’s je hier meteen mee helpen.

Je kan hier vinden hoe je contact met mijn collega’s kan opnemen.

Reageer