Vraag

Installatie, Arc, Sub G3, 2x SL (Arc wordt herkent of de rest, maar niet tegelijk).

  • 22 July 2022
  • 6 reacties
  • 69 Bekeken

Hallo Allen,

 

Korte situatie schets;

Recent Arc & Sub G3 gekocht bij mijn huidige tweemaal SL. De SL stonden wegens herindeling woning niet aan en gekoppeld, dus voelt als volledige nieuwe installatie.

 Allereest de Arc geinstalleerd en gekoppeld aan de tv, dit ging goed. Vervolgens Sub + SL aan stroom gezet, beide via NFC herkent en geüpdatet.

Alleen aansluitend lukte het koppelen tot 1 kamer niet, met als eindstand, dat de app momenteel de ARC herkent als de rest van het stroom is, als de rest op stroom zit de ARC niet meer zichtbaar.

Alles gaat via WIFI. 

Help!

 

Hoe verhelp ik dat de speaker elkaar niet uit de app gooien?

 

Gegroet! 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoe is je netwerk opgebouwd? Eventueel de Arc (tijdelijk) bekabeld aansluiten om SonosNet op bouwen. 

Hey!

Netwerk is nog best kaal ingericht, alles WIFI, 8 apparaten max (waarvan 4 sonos).

Ik ga mijn Rj45-tang opzoeken en de kabel trekken voor aansluitpunt Sonos, Tv, etc, wordt vervolgd!

@Erooij 

Met geluk toch nog twee CaT6 kabels kunnen vinden, beide in dezelfde switch van waar mijn PC ook op zit. Nu verschillende situaties getest.

Sub & Arc op WIfi

Sub op Cable, arc op Wifi (& visa versa) 

Sub & Arc op Cable

Maar dezelfde problematiek blijft zich voordoen

 

Arc is aangesloten via HMDI E-arc op Samsung Tv, kan dit nog verstoring veroorzaken? 

Ik ga in tussentijd even mijn router volledig resetten en opnieuw instellen  (ww van de router kwijt), en maar meekijken in de DCHP of misschien daar iets niet lekker gaat. 

Reputatie 7

Het is niet de app die je systeem herkent; hij ziet het systeem (of niet) op je netwerk. De app is slechts een afstandsbediening voor je systeem.

Als tip bij het zoeken: nooit een surround of Sub als enige bekabelen. Dan moet er teveel info over de dedicated 5Ghz- verbinding tussen soundbar en satelliet.

Zijn je One’s als aparte kamers benoemd of als stereoset? Om ze als surrounds te kunnen toevoegen moet je ze in twee aparte kamers plaatsen.

Opgelost!

 

Uiteindelijk de ARC terug gezet naar fabriek instelling.

Sub, SL's eerst in 1 kamer gekoppeld, vervolgens de ARC toegevoegd. 

 

Uiteindelijk ging de koppeling met de TV niet heel prettig, viel een aantal keer aan/uit via E-Arc.

Ik vermoed dat dit dan ook de boosdoener was toen de ARC al eerder was gekoppeld aan de TV.

 

Reputatie 7

In sommige gevallen is Sonos met Samsung eARC geen gelukkige combinatie. Je kunt dan vaak alleen ARC aanzetten. Voor Atmos van streamingdiensten is eARC namelijk niet nodig, enkelals je gebruik maakt van externe bronnen (Bd-speler).

 

Overigens wel bijzonder dat je de Arc als laatste kon toevoegen aan een kamer. Meestal begin je met de soundbar en voeg je dan de Sub en surrounds toe.