Vraag

Ineens alle speakers weg uit de Sonos app, behalve PlayBase

• 11 maart 2020
  • 4 reacties
  • 188 Bekeken

Ik heb een PlayBase met 2 Play:1 surround speakers. Boven heb ik nog een Play:1 (kantoor) en twee IKEA bookshelf speakers op de slaapkamer. Gisteravond is er een alarm aangezet voor de IKEA speakers. Vanochtend werden we wakker met een standaard alarmtoon. Vervolgens zag ik dat alle speakers niet meer in de app staan, behalve de PlayBase. Dus zelfs de surround speakers worden als ?+? weergegeven. De app functie om een speaker terug te vinden werkt niet, tot de stap om met een netwerk kabel te verbinden. Daar heb ik niet zo'n zin in, de speakers zijn opgehangen en kan deze niet makkelijk op een netwerk kabel aansluiten. De PlayBase zit wel aan een kabel.

Uiteraard heb ik alle speakers al een keer 10s uit en aan gezet, inclusief de PlayBase.

Iemand enig idee hoe ik alles terug kan krijgen, zonder speakers terug naar fabrieksinstellingen te hoeven zetten. Ik heb een diagnostic Id aangemaakt: 542883606.

Heel veel dank!

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hoi SebastiaanBakker,

Spijtig om te horen dat je Sonos installatie niet goed wil verschijnen.

Wil je aanraden onze support afdeling te bellen zodat we dieper onderzoek kunnen doen.

De diagnose laat een goed werkende Playbase zien, welke de wifi opzet voor de rest wat draadloos staat.

De Playbase staat net 5 minuten op het stroom, dus heel veel informatie kunnen we er niet uithalen.

Soms wil het uit en aanzetten van het netwerk zelf wonderen doen, ipv de Sonos.

Sonos is afhankelijk van je thuis netwerk, in jou geval een Ubiquiti mesh netwerk.

Ik ga ze zo bellen. Ik had mijn eigen netwerk ook al uit en aan gezet. Ik heb overigens een Ubiquiti Unifi netwerk, zonder mesh punten. Alleen bedrade access points.

Ik heb een nieuwe diagnostic ID aangemaakt, mocht je zelf ook nog willen kijken. De PlayBase staat nu al de hele nacht aan. Die had ik gisteren inderdaad net gepowercycled, excuses daarvoor - ik wist niet dat je dan maar weinig informatie kon verzamelen. Diagnostic ID: 889898847

Bedankt voor je hulp!

Ik wordt ondertussen telefonisch geholpen door Sonos. We zijn er nog niet uit! Ik zal hier een update plaatsen als het is opgelost.

Reputatie 7
Badge +2

Mocht je (tijdelijk) een ander component bekabelen en de Playbase draadloos zetten, zie je dan alles verschijnen?

Reageer