Beantwoord

Ikea Symfonisk WiFi verbinding

• 4 augustus 2019
  • 27 reacties
  • 16015 Bekeken

Badge
Hallo,

afgelopen vrijdag hebben we bij Ikea de Symfonisk boekenplank speaker gekocht. Ik heb zelf al een aantal Sonos speakers maar mijn dochter wilde graag zelf een speaker kopen dus de Ikea speaker is daar een mooie optie voor.
Allereerst het geluid. Dat is toch wel goed hoor. Op internet lees ik dat een One een beter geluidskwaliteit zou hebben. Ik heb mijn One er naast gezet maar ik ben niet overtuigd dat deze beter klinkt. Met het geluid is niets mis. Bouwkwaliteit ook niet. En de looks ook niet. Mooie speaker zeker voor dat geld.

Wat wel een probleem is, is de verbinding met de router. Ik heb een ExperiaBox V10 van KPN. Mijn Sonos speaker staan een stukje van de router af maar deze spelen zonder problemen. De Ikea Sonos heeft wat meer moeite met het verbinden met de router. Vooral buiten is het niet mogelijk om verbinding te maken met de router. Zelfs niet als de speaker op 1 meter van de router staat. Binnen doet ie het en als ik de speaker over de drempel naar buiten breng, wordt de verbinding verbroken. Er staat letterlijk niets in de weg tussen de router en de speaker.
De Sonos app geeft de melding: Kan '538 Ibiza Radio' niet afspelen. Snelheid netwerkverbinding onvoldoende om afspeelbuffer te onderhouden.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
  1. Ik heb KPN gebeld om te kijken of het aan de router lag of aan de internetverbinding. De speedtest binnen en buiten wees uit dat de snelheid van de lijn meer dan goed genoeg was.
  2. Ik heb verschillende kanalen geprobeerd op de router. (1 t/m 13 kunnen gekozen worden)
  3. Ik heb de One naast de Ikea gezet en de One gaf geen enkel probleem. Die speelde gister de hele avond zonder 1 hapering.
  4. Tool van KPN om de WiFi te verbeteren.
  5. Ikea gebeld en zij gaven aan om een booster te gebruiken.
  6. Bedraad werk de speaker wel (logisch).
Ik denk zelf dat het aan de WiFi (antenne) van de speaker zelf ligt. AirPlay werkt ook niet altijd even lekker. De One doet op dezelfde positie als de Ikea speaker alles wel goed.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Dank je wel alvast.

Groet,
WLFRD
icon

Beste antwoord door Tim S 16 augustus 2019, 10:18

diagnose van vandaag: 1780516590

Nu staat de Sonos er netjes bij.

Zie dat de wifi wat op en neer gaat qua verlies, van je Synology naar Kantoor (Connect:AMP), maar het niet zo significant dat je er problemen mee zou ervaren.

De andere componenten maken een prima wifi-verbinding.

Zie toch graag nog een diagnose tegemoet als de Sonos wel problemen zou vertonen, ook graag bij de diagnose een kleine uitleg hoe het probleem zich voordeed, op welke kamers, etc.

Moet er wel aan toevoegen, dat het misschien beter is dit verhaal te vervolgen per email zodat hij via onze support afdeling binnen komt, waar we problemen iets beter in kaart kunnen brengen.

Prioriteit ligt op telefoon en email, waarin we forum af en toe oppakken als daar tijd voor is.

Daarnaast behandelen we de echt technische zaken/problemen ook liever via mail/telefoon support.

Maar zie de diagnose uiteraard graag even voor je in.
Bekijk origineel

27 Reacties

Goedemorgen, 

hier ook verbindingsproblemen, heeft iemand het al geprobeerd om dit door middel van een bridge op te lossen? 

Groeten, Carolien 

Ik heb dit geprobeerd... 

bij mij krijg ik geen verbinding tussen de bridge en de speaker… uren mee bezig geweest en heb het opgegeven 

Reputatie 6

De Bridge is erg verouderd en wordt inmiddels door Sonos afgeraden. Hij is bovendien, in tegenstelling tot de Boost (zijn opvolger) niet geschikt voor de nieuwe S2 software. Probeer het eens  zonder, maak een diagnose als het niet zou werken, nummer even onthouden en dan zou ik even bellen met Sonos.

Reageer