Beantwoord

Ikea Symfonisk WiFi verbinding

• 4 augustus 2019
  • 27 reacties
  • 15847 Bekeken

Toon eerste bericht

27 Reacties

Badge
Idd, de Experiabox is hier de boosdoener, ik zelf heb dan ook een router van een ander merk in gebruik, welke prima signaal afgeeft. Wbt het antenne ontwerp op de SYMFONISK speakers, deze is niet veel anders dan dat van een Sonos en de gebruikte materialen zoals kunstof, de behuizing, klankkast en opbouw van de Ikea’s is dan ook vergelijkbaar met dat van Sonos zelf: de boekenplank houd het midden tussen een Play:1 en Play 3 qua opbouw v.d materialen en de lamp is feitelijk een Sonos One ook tevens geluidsprofiel van de One. (De boekenplank versie van SYMFONISK kent een eigen geluidsprofiel en is dus niet direct te vergelijken met een :1 of :3)
Badge
@WLFRD Ik heb een soortgelijke situatie. Ik heb 1 van m'n bestaande speakers (Play:5) bekabeld aan het netwerk zitten, Die werkt dan als Boost/Bridge en creëert een eigen Sonos WiFi netwerk, die alleen maar door/voor de Sonos producten wordt gebruikt. Misschien is dat een mogelijkheid. Ik ga ervan uit dat je de Symfonisk ook met de andere Sonos producten wil laten samenwerken. Ze zitten tenslotte op hetzelfde netwerk.

Ik gebruik overigens ook een andere WiFi Router achter de Experia, omdat ik de reikwijdte van de WiFi op Experia vind tegenvallen. Dat zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.
Mijn ervaring is dat de een speaker als Boost/Bridge goed werkt. ik heb nog geen problemen gehad met bereik, maar ook dat is in ieder huis weer anders.

Reageer