Beantwoord

Ikea Symfonisk hapert met streamen

• 7 August 2019
  • 5 reacties
  • 2649 Bekeken

Sinds gisteren heb ik twee symfonisk speakers en succesvol kunnen installeren, het rechtstreeks streamen vanuit spotify op de iphone naar de boxen gaat feiloos maar; het streamen can spotifify of elke andere dienst die aangeboden wordt stopg er naar 40-59 seconden mee en soms hervat het weer en vaak keijg ik de melding dat de dienst niet bereikbaar is of dat het niet mogelijk is en soms dat de speakers niet gevonden kunnen worden. Ik heb een ziggo internet abo met een sophos utm firewall erachter. Het streamen van tunein radio op alle devices behalve de ikea boxen gaat prima het gebruik van spotify gaat prime het WiFi is geen probleem packet tracing laat ook geen packet loss of issues zien. Wat kan er verder mis zijn?

Heb diagnose genaakt onder nummer 1266048852
icon

Beste antwoord door Tim S 12 August 2019, 10:32

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Heb zowel wifi al bekabeld geprobeerd en bood geen verbetering
Reputatie 7
Badge +2
Zie dat je linker speaker zich niet goed kan aanmelden bij onze Sonos cloud.
Zou je aanraden de Juniper DHCP server en Sonos een keer uit en aan te zetten.
Mocht het probleem aanblijven, dan horen we ook graag wat je wifi opzet, want volgensmij is het niet de DHCP server die de wifi voor z'n rekening neemt.
Heb de sonos speaker al herhaaldelijk opnieuw gestart

Ik heb de volgende opstelling:

• Internet
  • Ziggo Compal Moden in bridge mode
  • Sophos UTM
  • Juniper EX4200 Low latency Switch
  • Ubquiti Unifi AC Pro WiFi
  • Microsoft Window Server DNS en DHCP
  • Symfonisk speakers DHCP reservations
  • 1 subnet waarin WiFi, LAN en DHCP en DNS zit.
Ik twijfel meer aan de technische correctheid van de speaker dan aan mijn omgeving daar alles verder aar behoren werkt en alleen de Symfonisk het niet goed blijkt te doen.

Heb zojuist de boxen nogmaals van de stroom gehaald en er weer op geplaatst.
heb nogmaals diagnose gedraaid met nummer: 662005985
Problemen zijn er nog steeds...... heeft iemand de nieuwe diagnose al bekeken?
heb er zojuist weer een aantal gemaakt onder de nummers : 1659852474, 151345971, 1899685571

Het maakt niet uit welke internet streaming ik gebruik het gaat allemaal mis en stopt na maximaal 50 seconden. intern streamen werkt prima.
Reputatie 7
Badge +2
We kijken graag diagnoses in via het forum, maar het daadwerkelijk problemen oplossen doen we voornamelijk via mail en telefonisch support.

Je maakt gebruik van wifi-versterkers, volgensmij zijn er 2 wifi punten in huis die de zelfde wifi-naam in de lucht drukken, waarvan deze beide punten gescheiden ieder op hun eigen draadloos kanaal staan.
Je kan testen of het probleem zich voor blijft doen als je beide wifi's op het zelfde draadloos kanaal zou zetten.
Zie ook graag onze Community Post, waarin uitleg staat over Sonos-wifi en de eigen Thuis-wifi.

Zie a.d.h. van de diagnose dat de wifi verbinding niet optimaal is.
Zo zou je wifi-punt bijvoorbeeld 600 beacons moeten verzenden per minuut, dit is nodig om de speaker de juiste informatie te verlenen over het netwerk en de status hiervan. (zie alleen maar momenten dat er 250-350 in een minuut verzonden worden, soms 400 a 550, maar komt eigenlijk nooit in de buurt van de 600 wat het moet zijn)
Zie dat deze beacons in 20 minuten tijd dus erg op en neer schommelen, dit kan ook mede de oorzaak zijn dat je Sonos veel zou gaan schakelen tussen de 2 wifi punten in je huishouden, zoals beschreven staat in de community post.
Waarom deze beacons zo schommelen, kan met de hardware te maken hebben, maar kan ook te maken hebben met instellingen, of de omgeving waardoor de antennes van je eigen netwerk storing ervaren.
Zie dan ook graag onze community post over wifi-storing om het totale plaatje voor ogen te krijgen.

Zou je de problemen blijven ervaren als je (tijdelijk) de linker boekenplank zou bekabelen met het netwerk? Zodat ook de rechter zijn wifi-verbinding van de linker zal ontvangen in Sonos-Net.

Kijkende naar hoe groot je netwerk is, wil ik je toch vragen ons te bellen als de problemen aanwezig blijven.