Ikea SYMFONISK 2022 met statische ruis.

  • 7 February 2022
  • 6 reacties
  • 180 Bekeken

Sinds afgelopen zaterdag deze 2 speakers als surround op mijn Arc + sub. Nu merk ik een soort van ruis als er geen signaal op binnen komt. Tijdens muziek, films en als er geen bron wordt afgepeeld dan is er geen probleem. Beide speakers vertonen dit euvel. Is dat normaal? Kan het komen dat ze te dicht op elkaar staan? Wat kan het zijn? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Kleine aanvulling. Sub staat er ook heel dichtbij als ook een lamp met een Philips Hue peertje. Je moet je hoofd er op leggen en dan hoor je het. We zitten er best dichtbij. Speakers staan op sidetable achter de bank. Maar dat zie je ook op foto’s van de Sonos One SL. 

Reputatie 7
Badge +3

Een simpel testje is om een speaker even ergens anders te plaatsen en dan je hoofd erop te leggen. Dat sluit storende bronnen uit.

Aan de andere kant vraag ik mij af hoe erg het probleem is, je geeft aan dat je dicht op de speakers zit en aan de andere kant geef je aan dat je je hoofd op de speakers moet leggen om het te horen. 

Dat klopt. Hoe erg is het. Mijn vrouw gaf echter aan dat ze een soort van wind achter zich hoorde en de rest is geschiedenis. Ergens verwacht je dit gewoon niet van een premium merk. 

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @Simonaa 

 

Wat ik je graag wil voorstellen is om even telefonisch contact op te nemen met ons.

We zullen je dan vragen om een diagnose in te zenden zodat we kunnen kijken of er bijvoorbeeld veel interferentie in de buurt is van de speakers die een ruis hebben.

Dit dus: 

Ik heb contact met support en ben een stappenplan aan het volgen. Maar deze moet ik nog proberen: https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/random-static-noise-sonos-one-6843543

Maar daarop vooruitlopend. Zouden ferrietkernen: Dreamtop 20 stuks Clip-on Ferriet Ring Core Ferriet Choke RFI EMI Noise Suppressor Kabel Clip met 3,5 mm 5 mm 7 mm 9 mm 13 mm binnendiameter voor USB/audio/videokabel netsnoer, zwart https://www.amazon.nl/dp/B01MG8GQ1F/ref=cm_sw_r_cp_api_glt_i_CK9CS3M9K9960E56XJH5?_encoding=UTF8&psc=1 kunnen helpen? Misschien zit het in huis. 

Reputatie 4
Badge +1

@Simonaa 

Daaf zou ik zeker niet aan beginnen voordat er onderzoek gedaan is naar het eventuele probleem.

Zoals hierboven aangegeven is het handig om even telefonisch contact op te nemen zodat we in het systeem kunnen kijken.