Beantwoord

ikea speaker

Kan ik de Ikea wifi speaker aansluiten op mijn sonos beam?

icon

Beste antwoord door 106rallye 20 June 2020, 09:47

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Aan de Beam kunnen surroundspeakers toegevoegd. Als je door gaat krijg je een picklist waar je de Twee Symfonisk (te kiezen uit tafellampen of boekenplanken’s) kan toevoegen.

Indien je maar 1 Ikea-speaker hebt kan je een groep maken met de Beam.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij kan je geen groep maken met een Beam. Je zou dan 2 aparte groepen moeten maken en deze samen laten spelen. Voor tv geluid geen ideale oplossing, je zou een echo kunnen krijgen.
Voor tv geluid moet je eigenlijk kiezen voor 2 speakers als surround. Sonos ziet de Beam en de surrounds vervolgens als 1 speaker. 

Reputatie 7

Met alle speakers (en dus ook de soundbars) van Sonos (en de Symfonisks) kun je een groep aanmaken. Afhankelijk van de afstand tussen je speakers kan de kleine vertraging (7 milliseconden?) irriteren. Mijn Beam staat in de kamer, een One in de (open) keuken daar is de vertraging geen punt.

Beste Erooij, momenteel loopt voor de zekerheid nogmaals de test bij mij thuis (heb in het verleden ze nog samen laten spelen de Beam en 1 Symfonisk in groep)  maar dit geldt enkel voor muziek. Als de TV speelt krijg ik buiten de Beam geen geluid uit de Symfonisk (enkele Symfonisk) als ik hem groepeer met de Beam. Dank u voor de correctie.

Reputatie 7

Vreemd. Waarom werkt dat bij mij dan wel?

Wanneer ik de kabel aansluit op de Ikea speaker heb ik een groep met mijn one speaker. sluit ik de beam aan op de kabel dan heb ik een groep met alleen de beam en worden de Ikea speaker en de one speaker niet gevonden. Ik durf deze niet terug te zetten naar fabrieksintstellingen

Beste 106rallye, hedenochtend in alle rust de Beam en 1 Symfonisk gegroepeerd de TV-klank laten afspelen en het werkt naadloos (geen sound-delay (echo-effect)). (ze staan een 4-tal meter van elkaar verwijderd en zijn draadloos verbonden) Gisteren is mogelijk wat misgelopen omdat ik alles eenmaal aanstuurde met Sonos-app op Android, dan weer via Ipad. Thx

Reputatie 7

@wendy.kennis Het lijkt erop dat bij enkele van jouw speakers de wifi uit staat. Dan werkt ook Sonosnet (het onderlinge netwerk dat Sonos speakers aanmaken als een van hen bekabeld is aangesloten) niet.

@106rallye Hoe kan ik dat oplossen? Terug naar fabrieksinstellingen? Handmatig toevoegen lukt ook niet...

Reputatie 7

Je kunt de wifi aanzetten als je Sonos bekabeld is aangesloten: https://support.sonos.com/s/article/3684?language=nl_NL

Gelukt, dankje