Ik wil 2 sonos systemen (1) een met S2 compatibel toestellen en (2) een met alleen S1 en S1/S2 compatible toestellen. Hoe moet ik dat opzetten?


ik wil 2 sonos systemen en momenteel lukt het niet om op te zetten (1)  S2 app: Zolder met S2 compatibel toestellen (arc met nieuwe sub) en (2) S1 app: woonkamer/badkamer met alleen S1 (Amp) en S1/S2 compatible toestellen (play5). Hoe moet ik dat opzetten? Kan iemand me helpen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Dus vraag is of ik op mijn S1 controller nog toestellen kan bedienen die S1&S2 compatible zijn? ik ga ervan uit van niet, maar wil zeker zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Zolang de apparaten nog nooit op S2 gedraaid hebben moet je ze gewoon met S1 kunnen bedienen. Eenmaal gekoppeld met S2 dan wordt het een ander verhaal.

Reputatie 7

Ik zou bij het opzetten van de “alleen S2”-toestellen, de toestellen die je op S1 wilt houden even stroomloos maken. Na de set up weer aan de stroom. Dan kun je de S1 toestellen bedien met de S1 app en de S2 met de S2-app, als het goed is.

hallo, bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad de stroom weggedaan van mijn S1/S2 compatibele apparaten en dan mijn S2 app gebruikt om mijn S2 systeem op te zetten. Dan werkte mijn S2 systeem. Daarna testte ik mijn S1 app met S1/S2 compatibele apparaten (terug stroom geven aan S1/S2 apparaten) en dat werkte. Wanneer ik terug mijn S2 app testte, dan kreeg ik bericht: Dit systeem bevat producten die niet compatibel zijn met Sonos S2 … Dus mijn S1/S2 systeem werkt (met alle toestellen S1 alleen compatible en de S1/S2 compatibele apparaten), maar mijn S2 systeem niet meer ... Bij S2 app krijg ik bij informatie over sonos systeem verwijzing naar mijn S1 apparaten (connect amp). Ik heb gewoon keuze om huidig sonos system te negeren … 

Misschien is het omdat ik mijn S1/S2 apparaten van de stroom gehaald heb, maar niet mijn S1 apparaten. Maar mijn S1 app werkt nog volledig.

Zolang de apparaten nog nooit op S2 gedraaid hebben moet je ze gewoon met S1 kunnen bedienen. Eenmaal gekoppeld met S2 dan wordt het een ander verhaal.

de toestellen op mijn S1 app draaien nog niet op S2 en werken. Maar nu werkt mijn S2 app niet meer omdat hij andere toestellen vindt op mijn netwerk ...

Ik zou bij het opzetten van de “alleen S2”-toestellen, de toestellen die je op S1 wilt houden even stroomloos maken. Na de set up weer aan de stroom. Dan kun je de S1 toestellen bedien met de S1 app en de S2 met de S2-app, als het goed is.

Bedankt: Ik heb mijn S1 toestellen niet zonder stroom gezet, wel degene die op S1 & S2 kunnen draaien. Eerst werkte dan mijn S2 app, dan ook mijn S1 app (na opnieuw stroom te geven), maar daarna werkt mijn S2 app niet meer omdat hij verwijst naar mijn S1 systeem ...

Reputatie 7

Vreemd. Sonos heeft een pagina hiervoor: https://support.sonos.com/s/article/4845?language=nl_NL

Anders dinsdag even bellen.

Vreemd. Sonos heeft een pagina hiervoor: https://support.sonos.com/s/article/4845?language=nl_NL

Anders dinsdag even bellen.

Ik denk dat het probleem is dat je in system tools alleen producten die niet compatible met S2 kan verwijderen en niet degene die je wil behouden op je S1 app die compatibel zijn met S1 &S2. Dus vraag blijft of ik de S2 app kan gebruiken met mijn nieuwe apparaten en de S1 app met S1 en S1&S2 compatible apparaten. Maar dit vind ik niet terug op hun support pagina.

Reputatie 7

Misschien is het tijd dat je eens belt met Sonos. Kan morgen weer.

Heel erg bedankt voor suggesties

ik heb sonos support gebeld en die hebben me echt goed geholpen

 

de oplossing was:

  • Ik adviseer U alle luidsprekers los te koppelen, welke aan de S1 app verbonden zijn. 
  • Beide Sonos apps te verwijderen
  • Alleen de S2 app dan te installeren en verbinding maken met een bestaand S2 systeem zonder de S1 te installeren, dit is alleen om te controleren of dat U dan nog steeds dezelfde melding krijgt.
  • Mocht het zo zijn dat U dan nog de melding krijgt verzoek ik U ons, opnieuw, te bellen, zodat wij het verder kunnen onderzoeken

Wat ik niet had gedaan bij initiele setup was ook mijn S2 luidsprekers die op S1 app verbonden waren uitgezet (alhoewel ik ze niet in de S2 app had geinstallleerd)

Reputatie 7

Dan weet ik dat mijn eerste advies “de toestellen die je op S1 wilt houden even stroomloos maken” inderdaad het goede is. ;-)