Beantwoord

Ik kan de bridge niet verwijderen door de update naar S2

  • 20 February 2021
  • 3 reacties
  • 1171 Bekeken

Badge

Ik heb een probleem en misschien kan iemand mij helpen.

 

Ik ben zo dom geweest om gewoon de update te doen naar S2 zonder na te denken (Ik hou wel van plug&play dus updates doe ik op dezelfde manier).

 

Nu kan ik alleen mijn bridge niet meer verwijderen.

ik heb een Beam, een play 1 en 2x een play 3 in mijn systeem. Deze apparaten zijn nu te bedienen met de S2 app. Zodra ik echter de bridge verwijder, die niet meer compatibel is, stoppen alle apparaten ermee. 
De bridge werkt via de S1 app, maar de speakers via de S2 app.

Als ik nu de bridge wil verwijderen via het menu in de S1 app, dan kan ik deze optie aanvinken en dan zegt de app: Er moet eerst een update plaatsvinden. Vervolgens komt de S1 app in een oneindige updateloop, want het updaten wil soms wel en soms niet. In beide gevallen moet ik weer eerst updaten als ik de bridge wil verwijderen.

 

Samengevat:

Ik zit dus nu met speakers via de S2 app die ermee stoppen zodra de bridge, die alleen via S1 werkt, verwijderd wordt. De bridge kan misschien verwijderd worden via de S1 app, maar die optie werkt niet, omdat er een oneindige updateloop volgt.

 

so much voor plug&play.

 

Heeft iemand de oplossing voor mij?

icon

Beste antwoord door jtreinders 20 February 2021, 14:22

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Badge

Ik heb inmiddels geprobeerd om de Sonos bedraad aan te sluiten zonder bridge, maar dat lukt helaas niet. 
ik ga nu proberen om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen. 
 

Badge

Het is opgelost. Uiteindelijk was het best simpel, misschien had ik beter moeten zoeken, maar goed, ik zal de oplossing hier geven. Voor wie tegen hetzelfde probleem aanloopt.

 

Uiteindelijk heb ik de bridge verwijderd en een play1 in de meterkast bedraad aangesloten. Vervolgens heb ik in de app bij het onderdeel netwerk de Sonos draadloos geconfigureerd. De Sonos stond ingesteld om verbinding te maken via Sonosnet en niet via WiFi.

 

Diehard gebruikers weten dat natuurlijk, maar ik wist dat niet. Nadat ik dit had ingesteld kon de play1 van de netwerkkabel af.

 

Voor wie hier ook tegenaan loopt heb ik nog een tip. Bij alle tussenstappen zit soms een paar minuten wachttijd voordat ik bijvoorbeeld de Sonosonderdelen in de app kon zien.

 

Blijkbaar had ik deze vraag 6 maanden geleden ook al gesteld op dit forum, dat had ik niet direct door. Excuus.

Reputatie 7

De Bridge maakt inderdaad een Sonosnet aan, net als zijn opvolger de Boost. Ook als je een Sonos speaker bedraad aansluit wort een Sonosnet aangemaakt.