Vraag

Ik kan bridge niet verwijderen; Sonos S2

• 27 juli 2020
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

Het lukt mij niet om de bridge te verwijderen uit het systeem. 

Ik heb de sonos S1 en S2 app op diverse ios apparaten. Ik kan muziek afspelen via de S2 app. De bridge is niet compatibel maar kan ik niet verwijderen. 
Als ik de bridge weghaal dan is de verbinding weg met mijn apparaten. 

Als ik deze netjes wil verwijderen dan moet ik dat via de S1 app doen. De knop om te verwijderen is echter grijs. Ik kan de bridge pas verwijderen als ik alle onderdelen laat updaten. 

Als ik opdracht geef om te updaten dan krijg ik een foutmelding (waaronder foutcode 9; iets met downgraden van firmware) en stopt de update. 
Als ik op de knop klik om te controleren of

mijn systeem zonder bridge kan dan kom ik in dezelfde loop terecht. Ik moet dan eerst updaten, waarna ik dezelfde foutmelding krijg.

Samenvattend:

Ik wil de bridge verwijderen om S2 netjes te gaan gebruiken. Om de bridge te verwijderen moet ik updaten, maar dat kan blijkbaar niet meer omdat ik waarschijnlijk al de overstap naar S2 heb gemaakt. 
Ik kom er dus niet meer uit.

Wie kan me helpen.  

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Vreemd dat je Bridge het blijft doen terwijl al je devices, zo begrijp ik het tenminste op S2 zitten. Dus ook vreemd dat je devices het niet meer doen als je de Bridge weghaalt. Je zou eens kunnen proberen je Bridge weg te halen en dan één van de devices bedraad aan te sluiten. Vervolgens je wifi instellen op de Sonos en de draad weer weghalen.

Bedankt voor je reactie. 
Het gekke is, dat ik dat ook al geprobeerd heb. Ik had de bridge verwijderd, waarna ik de play:1 in de meterkast bedraad heb aangesloten. Deze deed het vervolgens en ging bedraad updaten. 
daarna heb ik de play:1 weer teruggeplaatst. 
In de S2 app kon ik vervolgens een minuut lang het hele systeem zien, daarna verdween alles en kon ik het systeem pas weer vinden na de volgende stappen:

• bridge weer aansluiten

• s1 app openen

• s2 app openen en muziek afspelen

Zodra ik de bridge verwijder is de connectie weer weg  

het klinkt wat onlogisch allemaal

Reputatie 5
Badge +3

Ik zou het nog een keer zonder Bridge proberen, maar nu met de andere devices van de stroom. Als de bedrade Sonos goed werkt de anderen één voor één weer aan de stroom.

Bedankt voor de tip. Ga ik proberen. 

Reageer