Vraag

Hulp nodig bij configureren nieuwe Connect op bestaande installatie.

• 18 January 2018
  • 3 reacties
  • 110 Bekeken

Ik heb op een bestaande Sonos installatie (woonkamer met Playbar, Sub en twee Play1. Keuken met 1 Play 1 en Slaapkamer met 1 play 1) een Connect aangesloten om mijn platenspeler op aan te sluiten.

Tijdens het installatieproces van de Connect moet je een kamer kiezen. Ik zag alleen Woonkamer 2 staan en heb toen handmatig Woonkamer ingetypt.

Het gevolg is dat ik nu twee Woonkamers heb 😞

1 met de naam "Woonkamer" en 1 met de naam "Woonkamer (+SUB +LR+RS)"

Een probleem dat ik heb is dat als ik een plaat afspeel de achterboxen soms even uitvallen. Ik vermoed dat het komt door een fout bij de installatie van de Connect?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Via Instellingen -> Geavanceerde Instellingen, kan de audio compressie op gecomprimeerd worden gezet.
Dit zal er voor zorgen dat de audio van de analoge audio ingang kleiner word gemaakt, waarin dit makkelijker over de wifi te verzenden is.
Ga er vanuit dat de Woonkamer Playbar + Sub en Surrounds dan geen problemen meer hebben bij het afspelen van de analoge ingang van de Connect.
Is tevens af te raden 2 componenten de zelfde kamernaam te geven, als je nu 1 van de 2 woonkamers aandrukt weet je nooit welke je nu daadwerkelijk vertelt muziek af te spelen.
Hi Tim, dankjewel voor je snelle antwoord!

Er is één ding dat ik niet begrijp. Waarom moet ik de Connect aan een ruimte koppelen? Een Connect is toch gewoon een inputbron net zoals Spotify of TuneIn radio die je in elke ruimte van je huis af kan spelen?
Reputatie 5
Badge +2
De CONNECT is een stand-alone speler en wordt dus als een kamer weergegeven, dit omdat je de CONNECT ook op een andere versterker kan aansluiten om vanuit Sonos te streamen naar de installatie. Het is dus niet een muziekbron zoals Spotify of TuneIn.