Hulp bij bepalen van de hoogte montage Arc.

  • 24 May 2022
  • 3 reacties
  • 937 Bekeken

Badge +1

Ik ga mijn Oled lg met een muurbeugel samen met mijn Arc aan de muur ophangen 

Wat is de maximum montage hoogte voor de arc met behoud van klank en surround kwaliteit 

Het geheel staat on de zitplaats waar we in zetels tv kijken 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ligt eraan hoe ver je ervan af zit. De speakers die naar boven gericht staan zijn in een hoek van 15 graden gemonteerd. Theoretisch is dan, hoe hoger je de arc ophangt, des te eerder de hoogte audio tegen je plafond kaatst en weer naar beneden komt. Hoe hoger je hem ophangt, hoe dichter bij je moet zitten voor het beste effect. 
 

In deze video heeft iemand het uitgebreid getest:

hopelijk heb je hier iets aan. 

 

Badge +1

Bedankt 

Ziet er redelijk ingewikkeld uit

Reputatie 4
Badge +3

Volgens mij is het principe dat wanneer je iets in een hoek van 15 graden tegen het plafond laat weerkaatsen, naarmate de hoogte hoger wordt, het verder de kamer in komt.

Denk dat door Trueplay te gebruiken, wel het één en ander gecompenseerd wordt, maar de opstelling is wel de basis. Ik zou vooral kijken op welke hoogte je de tv het prettigste vind om naar te kijken. De Arc gaat eronder natuurlijk. 

Wij hadden onze TV met Arc op een meubel staan op 95cm hoogte. Ik had dus een redelijk hoge kijkhoek, waarbij ik heel relaxed vanuit onze bank, welke op 5 meter afstand staat, kon kijken. Toch merkte ik dat het geluid welke uit de hoogte kwam ook deels van voren kwam.

Sinds vorige week hebben we het meubel vervangen door eentje van 35 cm hoogte. De hoogte audio komt nu veel verder de kamer in, waardoor ik het ook echt ervaar, als “van boven” en niet deels van voren.