Vraag

hoe sonos one uitschakelen?

  • 29 December 2020
  • 12 reacties
  • 17891 Bekeken

Badge +1

Hoe schakel je de Sonos one uit als je gaat slapen? Stroom stekker uitrekken?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Niet, dat is slecht voor het apparaat op termijn, die blijft altijd aan. Je zet simpelweg de muziek af via het knopje aan de bovenzijde of via de app.

Reputatie 7

Na drie minuten geen geluid gaat een Sonosapparaat in “low power mode".

Badge +1

Niet, dat is slecht voor het apparaat op termijn, die blijft altijd aan. Je zet simpelweg de muziek af via het knopje aan de bovenzijde of via de app.

Wat is slecht voor je apparaat? Dat je hem niet kan uitzetten is slecht of als je hem uitzet is slecht voor het apparaat. Dat knopje weet ik ook wel. Zou vreemd zijn als ik dat knopje niet wist. Is om muziek te stoppen. Ik heb over uitzetten van sonos one.

Reputatie 7

Steeds uitzetten is slecht. Daar is het apparaat niet voor bedoeld.

Badge +1

Als er geen knopje opzit om stroom uit te schakelen dan kan het geen kwaad om savonds stroom stekker uit te trekken savonds. Er kan namelijk geen onderdeel kapot zoals een knopje of een hardware. Waarom is het volgens jou slecht. Kan je het onderbouwen of iets dergelijks?

Reputatie 7

Je klinkt een beetje of je het al weet…..

Zie bijvoorbeeld deze link: https://en.community.sonos.com/wireless-speakers-228992/how-do-you-turn-off-sonos-speakers-when-not-in-use-6814073

Voor een Sonos speaker zou het ook gewoon onhandig zijn om helemaal uit te gaan:

  • het opstarten kost tijd, je hebt dus niet meteen muziek en je moet naar de speaker toe;
  • als je meerdere speakers hebt moet iedere keer de verbinding met Sonosnet (als je dat gebruikt weer worden opgebouwd - de reden dat de Move, die gemaakt is om in en uit het netwerk te gaan niet op Sonosnet kan.
Badge +1

Je klinkt een beetje of je het al weet…..

Zie bijvoorbeeld deze link: https://en.community.sonos.com/wireless-speakers-228992/how-do-you-turn-off-sonos-speakers-when-not-in-use-6814073

Voor een Sonos speaker zou het ook gewoon onhandig zijn om helemaal uit te gaan:

  • het opstarten kost tijd, je hebt dus niet meteen muziek en je moet naar de speaker toe;
  • als je meerdere speakers hebt moet iedere keer de verbinding met Sonosnet (als je dat gebruikt weer worden opgebouwd - de reden dat de Move, die gemaakt is om in en uit het netwerk te gaan niet op Sonosnet kan.

Bedankt voor je bericht en link. Nog steeds staat er niet waarom het slecht of schadelijk is voor de sonos apparaten. Enige wat ik lees is dat het onhandig is omdat je langer moet wachten totdat connectie voltooid is voordat je muziek kan afspelen. Dus het is niet slecht alleen onhandig.

Reputatie 6
Badge +3

Samsung probeert het in Jip & Janneke taal uit te leggen voor hun televisies, dit heb ik dan ook even gestolen van hun website, dus niet zelf bedacht, voor Sonos is het niet anders:

Stroom eraf?

Nee, dit kun je beter niet doen. De televisie verbruikt meer energie en dus stroom als het toestel telkens opnieuw moet opstarten, dan wanneer de tv standby staat. Daarbij zit er in je tv een kastje dat je kunt vergelijken met een geheugen. Dit kastje gebruikt zo weinig energie dat het stroomverbruik niet eens te meten is. Echter, dit kastje krijgt telkens een soort klap als de stroom van de televisie wordt gehaald. Dit zou na een tijd kunnen leiden tot problemen met het toestel. Vandaar dat wij aanraden om de televisie standby te laten staan.

Reputatie 7
Badge +3

Over het algemeen is het voor moderne computer gestuurde apparatuur vaak beter om er een lichte spanning op te laten dan om met regelmaat een stroomstoot te geven door een aan/uit knop. Op je vraag waarom kan je natuurlijk nooit een antwoord geven. Uit de praktijk blijkt dat dit voor minder problemen zorgt, maar toon dat maar eens aan. 
Bij deze speakers zal ook steeds weer opnieuw verbinding gemaakt moeten worden met je netwerk. De kans dat hier iets fout gaat is altijd aanwezig. 

Reputatie 6
Badge +3

In praktijk zijn het met name deze ‘dingen’ op de printplaat die graag continu spanning hebben en niet zo van die ‘klappen’ houden.

Badge +1

Ok ik snap het nu. Heb zelf ooit een Sony tv gehad en zette hen savonds netjes uit door op het knopje van tv te drukken. Na een tijdje ging de tv niet meer aan. Bleek later een onderdeel op printplaat stuk te zijn. 
 

alleen wist ik niet dat je het kan vergelijken met Sonos. Klinkt wel logisch opzicht. Zijn beide elektronische producten met een printplaat en etc..

Reputatie 6
Badge +3

Het is inderdaad meer een mogelijk probleem voor de printplaat op de lange termijn dus beter laten zitten als het niet nodig is. Het is echter ook een keuze, ik neem mijn Play 1`s in de zomer dagelijks mee de tuin in dus dan haal ik ze ook altijd uit de stroom.