Vraag

Hoe namen te kiezen voor vier sonos boxen in woonkamer?

• 17 October 2017
  • 2 reacties
  • 593 Bekeken

Badge
Ik heb vier Sonos boxen, nou kan je de kamer aangeven voor deze boxen, maar dan heb ik vier keer woonkamer(livingroom) , dat is ook niet handig, Hoe kan ik dit nu het beste doen? Ik wil muziek afspelen via Alexa , dat werkt ook maar hoe kan ik dit het beste doen om toch apart een Sonos box te kunnen selecteren. Als ik zeg play some music in livingroom, moeten er geen vier gaan spelen. Ik kan wel aparte namen geven maar dan gaat het kamer principe ook verloren. Wat is handig? Iemand hier ervaring mee?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Het kamer principe gaat niet verloren als je er andere namen aan geeft. De naam van een speaker is namelijk compleet niet belangrijk, je kan een speaker die in de keuken staat bijvoorbeeld Zwembad noemen. Het gaat er gewoon om dat je zelf weet welke speaker welke naam heeft.
De enige oplossing is om een andere naam te geven aan de speakers, Alexa kan niet differentiëren tussen meerdere Living Rooms. Dat gezegd hebbende wordt officieel gezien Alexa nog niet ondersteund binnen Nederland en België, vanwege dat Amazon hier de support nog niet voor heeft, en daar ik weet dat er mogelijkheden zijn om hier omheen te komen met het gebruik van een Amerikaans account bijvoorbeeld, zullen er dingen zijn die niet goed werken, simpelweg omdat de officiële ondersteuning er nog niet voor is. Het advies is dus ook om naast het aanpassen van de namen van de kamers, het af te wachten totdat Nederland officieel onder de ondersteuning valt van Amazon Alexa.
Badge
Dank voor de reactie. Heb het getest toen ik nog 1 box aan livingroom had gekoppeld dus het werkt wel. Kan via alexa de box laten spelen. Ga vanavond verder met de naam verdeling van de andere boxen