Hoe krijg ik het “muziek” geluid lager op de One SL?

  • 16 December 2021
  • 28 reacties
  • 174 Bekeken

Badge

Hoihoi,

laatste vraag hopelijk hihi!

na veel prutsen heb ik alles kunnen koppelen en via de tv af kunnen laten spelen. Nu is er op de one sl veel muziek klanken maar zijn de stem geluiden wat meer naar de achtergrond getrokken het lijkt dus erop dat de beam de stem doet en de one sl de muziek achter het programma pakt.. geen probleem maar kan die one sl dan niet iets lager gezet worden want als ik dat nu probeer pakt die de beam erin mee.. kan dat aangepast worden.. echter geeft de sonos stereo aan dus ik zit niet op de dolby.. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

28 Reacties

Reputatie 7

Hier waren we al begonnen:

Als je bij een surround set up en TV-geluid stereo hebt, zou je de achterspeakers bij geluid van de TV bijna niet moeten horen. Bij muziek staan ze standaard op “Volledig”, maar kun je ze naar “Sfeervol” zetten (Instellingen-“kamer met de surroundset”- Audio van surroundspeakers.

Heb je inderdaad nogsteeds stereo in de app staan als je TV kijkt?

Badge

Hier waren we al begonnen:

Als je bij een surround set up en TV-geluid stereo hebt, zou je de achterspeakers bij geluid van de TV bijna niet moeten horen. Bij muziek staan ze standaard op “Volledig”, maar kun je ze naar “Sfeervol” zetten (Instellingen-“kamer met de surroundset”- Audio van surroundspeakers.

Heb je inderdaad nogsteeds stereo in de app staan als je TV kijkt?

Jaa staat nog steeds op stereo. Het is nu gewoon als je bijvoorbeeld het nieuws kijkt.. het muziekje dat het nieuws aankondigt dat is nou echt wel heel hard dat zelfs de hond er bang van word haha (nou is dat ook een bangerik maargoed) en als ze dan gaan praten dan denk je nou de tv mag wel 10 tikjes harder zeg maar..

hij staat op sfeervol

Reputatie 7

Wat zijn de geluidsinstellingen van je TV? En van het eventuele kastje van Ziggo of KPN?

Badge

Wat zijn de geluidsinstellingen van je TV? En van het eventuele kastje van Ziggo of KPN?

Hoe bedoel je? Die staan beiden ook op stereo zowel tv als kpn kastje 

Badge

 

Badge

En bij optical is dit het zelfde scherm

Reputatie 7
Badge +3

Het gekke is dat @Loes1993 aangeeft dat de muziek op haar surroundspeakers te hard is. Dit zou opzich weer vreemd zijn met het feit dat er stereo aangegeven wordt. 
Los van het feit dat de tv kennelijk geen Dd5.1 door lijkt te geven is het natuurlijkook mogelijk om de geluidbalans via de app aan te passen door het volume meer naar de Beam de sturen. 
 


indien je gebruik maakt van Apple kan je ook nog trueplay gebruiken om een beter klankbeeld te krijgen.

Belangrijkste is echter om jezelf eens goed in te lezen in hoe Sonos werkt en om wat handleidingen te bestuderen.  Op deze site heeft Sonos heel veel informatie gezet die je echt tot je moet nemen. 
Heb je een tv met Arc aansluiting? Is je Beam nu verbonden met HDMI Arc aan je tv? Staat Arc/cec ingesteld op je tv? Kan je tv Dolby Digital doorzetten?

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie nu foto’s. Kan je stereo niet aanpassen? Wat zijn je keuzes bij bitstream?

Badge

Het gekke is dat @Loes1993 aangeeft dat de muziek op haar surroundspeakers te hard is. Dit zou opzich weer vreemd zijn met het feit dat er stereo aangegeven wordt. 
Los van het feit dat de tv kennelijk geen Dd5.1 door lijkt te geven is het natuurlijkook mogelijk om de geluidbalans via de app aan te passen door het volume meer naar de Beam de sturen. 
 


indien je gebruik maakt van Apple kan je ook nog trueplay gebruiken om een beter klankbeeld te krijgen.

Belangrijkste is echter om jezelf eens goed in te lezen in hoe Sonos werkt en om wat handleidingen te bestuderen.  Op deze site heeft Sonos heel veel informatie gezet die je echt tot je moet nemen. 
Heb je een tv met Arc aansluiting? Is je Beam nu verbonden met HDMI Arc aan je tv? Staat Arc/cec ingesteld op je tv? Kan je tv Dolby Digital doorzetten?

De foto die u stuurt heb ik idd al gedaan hihi! True play kan ik nog proberen al wel een keer gedaan maar mis een keer opnieuw doen? 
 

beam is met arc kabel naar de tv.. Arc kan ik echter niet op de tv vinden ? (Maar nogmaals heb er weinig verstand van) hij staat in mijn menu wel op die HDMI bekend als sonos.. of de tv dolby digital kan door zetten? Ik heb werkelijk geen idee 🤷‍♀️ ben zo blond als maar kan met dit soort dingen, daarom was me sonos geadviseerd makkelijk in gebruik maar vind het toch vrij ingewikkeld hihi 

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt de menu’s gevonden dus daar moet je wat mee spelen. Kan je bijvoorbeeld bij DTS neo wat anders kiezen? Kan je bij bitstream wat anders kiezen?

 

Badge

Bij bit stream kan ik nog pcm kiezen.

en dat zelfde is voor dts neo daar kan ik ook pcm kiezen.. 

helaas geen dolby zie het wel staan maar kan ik niet aanvinken

Reputatie 7
Badge +3

Sonos is heel makkelijk, maar je tv niet. 😂🥴😉🤭

Reputatie 7
Badge +3

Dan kan het nog zijn dat je decoder niet goed staat en zal je dus in het geluidsmenu van je ontvanger moeten kijken. 
Pcm is niet de instelling die je moet hebben

Badge

Sonos is heel makkelijk, maar je tv niet. 😂🥴😉🤭

Hahaha nee dat blijkt! 😂 het is mis een te “oude” tv voor de sonos! Ben er wel blij mee hoor haha maar het zijn misschien wel meer mannen dingen om te installeren als vrouwen dingen.. al zullen er natuurlijk heel veel vrouwen zijn die het ook goed begrijpen maar mijn start begon al verkeerd met dat alles eruit gegooid werd haha! 
 

maar ik kom er wel met hulp van jullie 😁

hiernaar komt ook nog een sub zet dit forum wel vast als startpagina haha 

Reputatie 7
Badge +3

Wat is het merk en type van de tv? En ook even kijken wat je ontvanger doorgeeft. 

Badge

Wat is het merk en type van de tv? En ook even kijken wat je ontvanger doorgeeft. 

Ik heb een Samsung tv, de ontvanger staat op stereo maar kan op dolby ook.

Reputatie 7
Badge +3

Die dus op dolby zetten

Reputatie 7

Ik had inderdaad een redelijke recente Samsung en een KPN-menu herkend. Ik zou graag één ding tegelijk willen aanpakken. Eerst maar eens Dolby Digital krijgen en dan kijken of de achterspeakers nog te hard zijn?

Reputatie 7
Badge +3

Daar zijn we nu dus mee bezig 😉. Eerst was er duidelijkheid nodig wat en hoe aangesloten. Dit laatste werd duidelijk door de foto’s 

Reputatie 7

Ik heb ook een Beam met surrounds. Het KPN-kastje moet op Dolby Digital.

Op mijn Samsung staat “Geluidsuitvoer” op “Ontvanger HDMI”. Bij “Expertinstellingen” staat het “Formaat van digitale geluid” op Dolby Digital.

Badge

Ik heb ook een Beam met surrounds. Het KPN-kastje moet op Dolby Digital.

Op mijn Samsung staat “Geluidsuitvoer” op “Ontvanger HDMI”. Bij “Expertinstellingen” staat het “Formaat van digitale geluid” op Dolby Digital.

Yes gedaan volgensmij idd beter nu 😁

maar staatskerk 5 min zo haha dus ff afwachten maar lijkt nu wel erop dat er weer meer geluid uur de beam komt als op de achterspeakers en daar ben ik blij mee 😁

Badge

Daar zijn we nu dus mee bezig 😉. Eerst was er duidelijkheid nodig wat en hoe aangesloten. Dit laatste werd duidelijk door de foto’s 

Hihi! Jaa top zijn jullie!

heb nu alles op dolby staan volgensmij wel beter al 😁

Reputatie 7

Mooi! Als je een iPhone hebt kun je nog een Trueplay doen, zie https://support.sonos.com/s/article/3251?language=nl_NL

Badge

Mooi! Als je een iPhone hebt kun je nog een Trueplay doen, zie https://support.sonos.com/s/article/3251?language=nl_NL

Ja dat ga ik straks even doen als me vriend met de hond wandelt want die vind dat niet zo leuk 😂

Reputatie 7
Badge +3

Wie vindt het niet leuk, je vriend? 😂

veel plezier met je Sonos