Vraag

Hoe krijg ik goed geluid uit m'n platenspeler

We hebben gister een Port en One aangeschaft,  zodat we de platenspeler ook kunnen aansluiten.  We hebben een externe versterker. Alles is aangesloten, maar het geluid is vreselijk. Deezer werkt wel, dus het ligt niet aan de One. We hebben de bijgeleverde kabel van de Port (in) naar de versterker (out) verbonden. De versterker is bekabeld verbonden naar de platenspeler.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Je omschrijving “het geluid is vreselijk” geeft niet veel handvatten voor hulp. Misschien kun je nader omschrijven wat er mis is met het geluid?

Ik doe toch een poging op basis van je beperkte info. Ik ga ervanuit dat de platenspeler via de versterker wel een goed geluid geeft - in de basis is het dan goed. Vervolgens zeg je: “We hebben de bijgeleverde kabel van de Port (in) naar de versterker (out) verbonden”. Er loopt dus een kabel van een “out” van de versterker naar de “in” van de Port. Dit eerst de vraag op of die kabel goed is (even testen met een andere) en goed is aangesloten (voorzichting maar goed genoeg aangedrukt) en vervolgens op welke “out" van de versterker je hebt gebruikt. De meeste versterkers hebben bijvoorbeeld ook een "sub” out, waar alleen de lage tonen naartoe gaan. Dat geeft slecht geluid.

Als je versterker over een “tape out”en een “tape in” beschikt zou ik de Port daarop aansluiten - de Out van de Port naar de Tape in en de Tape out naar de In van de Port.Dan kun je ook nog je muziek van de Sonos-omgeving (bijvoorbeeld Spotify, TuneIn) naar je versterker krijgen.

Het geluid kraakt heel erg. Stemmen zijn dof en ver weg. Ik heb de Port aangesloten op de versterker met de bijgeleverde kabel,  zoals werd gezegd bij de installatie. Dus bij de Port 'in' en bij de versterker op de tape 'out'. De versterker is verbonden met de platenspeler met een bestaande kabel. Hier is niets aan veranderd. Voorheen hadden we bedrade boxen en toen was het wel goed qua geluid. 

Verder nog iemand ideeen hoe je Deezer profielen kan koppelen bij een Family abonnement. Nu koppelt ie alleen de master account en kun je niet de gekoppelde profielen selecteren 

Reputatie 7

Dan ben ik een beetje uitgeput qua oplossingen voor je eerste vraag. Misschien eens bellen met Sonos?

Voor je tweede vraag: dat lijkt niet te kunnen, zie https://support.deezer.com/hc/en-gb/articles/201330941-Setting-up-a-Deezer-account-for-use-with-a-Sonos-Device

“Is it possible to log into sub-profiles for Deezer Family users on Sonos?

At this time, it is not possible to log into sub-profiles for Deezer Family users.

Our developers are working hard to give you the best possible Deezer experience they can with Sonos. If there are features you’d like to see, you can tell us about them on the Deezer Community.”

Bij Spotify (ik zit niet bij Deezer) werkt dit wel: daar kun je alle bij een Family-account behorende accounts koppelen.

Oké,  bedankt voor het mee denken!

Reputatie 6
Badge +3

Je zou een paar testjes kunnen doen:

• platenspeler direct aan de lijningang v/d Port koppelen, dus versterker overslaan (werkt wel alleen als je platenspeler een voorversterker heeft)
  • heb je een CD speler ? dan deze eens aan de Port hangen; anders een telefoon en daar iets op afspelen

Deezer is idd een bekend probleem; de accountstructuur laat het niet toe in tegenstelling tot Spotify waar dit uitstekend werkt.

Reputatie 5
Badge +3

Zou ook de moeite waard kunnen zijn om die "tape-out" te checken. Wellicht is die trap van de versterker kaduuk. Maar als je met de tips hierboven de Port kunt uitsluiten, komt dat op hetzelfde neer.