Beantwoord

Hoe kan ik mijn platenspeler koppelen aan Sonos?

  • 4 January 2022
  • 5 reacties
  • 3295 Bekeken

Ik heb een project platenspeler en een project (voor)versterker. Nu wil ik mijn vinyl beluisteren via de sonosboxen (heb een play 1). Wel apparaat kan ik hiervoor het best gebruiken? Had voorheen een sonos-connect,  maar deze werkt niet meer. 

Moet ik een nieuwe connect aanschaffen, of is er een andere optie?

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 4 January 2022, 18:39

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

De Connect is opgevolgd door de Port. Je zou ook een Five kunnen nemen. Die is niet heel veel duurder, maar dan heb je gelijk ook een speaker.

 

Andere mogelijkheid is de Amp, maar daar moeten dan ook nog niet-Sonos speakers bij.

Dank voor je reactie. 

Wat bedoel je met niet-Sonos speakers? Heb al speakers, dus betekent dat met een Amp dat ik andere speakers moet kopen? Als optie uiteraard. 

 

Reputatie 2
Badge +2

@106rallye heeft gelijk. Ik stond een paar maanden geleden voor dezelfde keuze. Ik heb daarvoor een werkende Connect aangeschaft via marktplaats. Goed gecheckt dat deze met de s2 app compatibel is. Het scheelde veel in aanschaf en omdat de connect niet veel meer doet en hoeft te doen dan het analoge signaal digitaal overbrengen was dat voor mij de betere keuze. Ik heb ook een Five in huis, maar die staat niet dicht in de buurt van de platenspeler dus dan is bekabelen geen optie.

Reputatie 2
Badge +2

@106rallye heeft gelijk. Ik stond een paar maanden geleden voor dezelfde keuze. Ik heb daarvoor een werkende Connect aangeschaft via marktplaats. Goed gecheckt dat deze met de s2 app compatibel is. Het scheelde veel in aanschaf en omdat de connect niet veel meer doet en hoeft te doen dan het analoge signaal digitaal overbrengen was dat voor mij de betere keuze. Ik heb ook een Five in huis, maar die staat niet dicht in de buurt van de platenspeler dus dan is bekabelen geen optie.

ik zie net je reactie binnen komen: de Amp werkt ook met passieve speakers (versterkt dus naar traditionele luidsprekers). In mijn geval heb ik uitsluitend Sonos speakers in huis (Arc, OneSL 2x en de Five). Ik krijg met de connect geluid uit alle speakers als ik daarvoor kies.

Allisey, thanx voor je reactie. Aan marktplaats heb ik niet gedaan. Ga gelijk kijken!