Beantwoord

Hoe groepeer ik 2 speakers op de nieuwe Sonos app?

  • 15 July 2020
  • 6 reacties
  • 5969 Bekeken

Hallo,

Ik heb onlangs braaf de overstap gemaakt naar de nieuwe Sonos app (overigens was het herverbinden met mn Sonos systeem een nachtmerrie). Nu kan ik echter met geen mogelijkheid meer mijn twee apparaten (beide Sonos One) groeperen, ik kan alleen nog een stereopair maken. Maar de apparaten staan in een grote kamer en niet in hetzelfde vlak, dus zelfs met Truetone zorgt dit voor erg scheef geluid. Ik wil weer individueel de volumes aanpassen maar als ik wil groeperen staat er dat ik per se 3 kamers moet hebben?
 

Als dit echt niet meer via Sonos kan, is er dan een workaround mogelijk via bijv Alexa? Ik hoop echt van wel want het mooie geluid van Sonos is bij deze compleet teniet gedaan. 

icon

Beste antwoord door 106rallye 15 July 2020, 08:39

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7

Ik neem aan dat ze in aparte Sonos “kamers” staan? Kies de speaker van waaruit je wilt groeperen en je ziet het vierkantje.

Zie hier:

 

 

Ik heb vandaag mijn 2 Sonia speakers geïnstalleerd en wil ze ook graag groeperen. Maar waar vind ik het vierkantje waar jullie het over hebben? Ik zie dat nergens

Reputatie 2
Badge +1

Sorry voor de bumb, maar ik wilde graag even kwijt dat ik blij ben dat ik dit draadje vond. Ik heb sinds een paar dagen mijn eerste Sonos-speakers, 2 stuks in de woonkamer. Ik wilde uitproberen wat het beste klinkt in mijn opstelling, stereopaar of niet. Ik kon totaal niet vinden hoe ik de 2 speakers kon groeperen als ik ze niet als stereopaar configureerde. Dat bij Systeem → Groepen dat staat je alleen maar een groep kunt maken in systemen van 3 of meer kamers is nogal verwarrend. Voor mij als beginner leek het dat mijn enige optie was om een stereopaar te maken. Gelukkig heb ik het dankzij dit draadje uiteindelijk wel weten te vinden. Dus: bedankt!

Ik heb het indd ondertussen uitgevonden, ik had het idee dat het voorheen intuitiever stond en probeerde steeds op “Groups” te klikken. Dank voor de snelle reactie!

Reputatie 5
Badge +3

Je kunt idd gewoon twee speakers groeperen op de oude manier.
Ik denk dat je probeert om "groepen te groeperen" doodmiddel van het + teken. (nieuwe functie S2)
Daar moeten er meer dan 3 speakers voor zijn.

 

 

Reputatie 7

Volgens mij is er enkel een groeperingsmogelijkheid bij gekomen (die ik overigens ook nog niet helemaal doorgrond heb). Je kunt nogsteeds op de originele manier groeperen: tik op een kamer en dan op het groepeerteken (vierkantje) rechtsonder. Kies dan voor de kamer die je erbij wilt hebben...

Reageer