HiFi combo met Playbase?

• 30 July 2017
  • 2 reacties
  • 237 Bekeken

Badge
Hi!

Ik heb jullie advies nodig.

Ik heb een playbase. Deze staat onder mijn tv. Voor films is het best aardig, al mis ik wat diepgang qua bass en in het midden. Hoog is het best oke. Ik heb al met alle instellingen gespeeld, met tuning en verschillende plekken in het huis. Maar ik word er niet echt warm van en denk er over om hem terug te sturen.

Ik gebruik de playbase wel veel voor muziek, maar bij hoog volume valt hij erg tegen. De playbase wordt schel en geeft geen diepe punch. Niet dat je dat kan verwachten, maar ik wil wel graag alles eruit halen wat erin zit.

Ik ben zeer tevreden over de software.

Mbt HiFi heb ik (denk ik) de volgende opties:
- Een sonos connect met een goede versterker + goede boxen (passief). Denk aan een Nad en Triangle Elara speakers. - voordeel, zelf componenten wisselen / nadeel, complex
- 2x een play 5 - voordeel, goede punch op hoog volume (?)
- Sub en 2x een play 1. - voordeel, volledige cinema setup / nadeel, niet hifi gefocust

Mijn prioriteit is hifi muziek en cinema set is een bijzaak. Wel leuk als het 1 systeem is. Dat maakt het makkelijk.

Opvolgende vraag, kan een sonos connect worden gekoppeld aan een playbase indien ik alle boxen tegelijkertijd aan wil hebben tijdens een feestje?

Bedankt voor de moeite.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Badge
Hoi Bob,

Bedankt voor je reactie. Ik neem dit mee in mijn overwegingen!

Groet,
Ernst
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Ernsti, een Connect is niet te koppelen aan een Playbase zoals satelliet speakers en een SUB van Sonos dat zijn. Je kan een Connect wel als kamer groeperen met de Playbar, dan speelt het geheel gesynchroniseer af, maar dit is geen surround. Een Connect:Amp zou wel kunnen, maar als Hifi liefhebber gebruik je waarschijnlijk liever je eigen versterker. Persoonlijk zou ik gaan voor twee Play:1s en een SUB, omdat die ondersteuning ervoor zorgt dat de performance van alle speakers heel goed wordt, ook op hogere volumes (ben zelf eigenaar van een duo Play:3s SUB en Playbar en bevalt me geweldig voor Netflix, muziek en games). De Play:5 Gen2 is ook een hele goede aanvulling op de Playbar, maar je mist dan wel een toegewijde SUB. Mocht je verschillende combinaties uit willen proberen, dan zou je eventueel kunnen overwegen om voor onze 100 dagen niet goed geld terug garantie te gaan. Via onze website heb je dat sowieso, maar veel dealers doen hier ook aan. Of een dealer hieraan meedoet, zou je met hun even moeten checken. Voor een dealer bij jou in de buurt heb je de store locator.