het wordt alsmaar minder goed dat sonos

  • 28 October 2021
  • 11 reacties
  • 166 Bekeken

Sinds dag 1 fervent gebruiker van alle sonos produkten. Op dit moment van diverse spelers de nieuwste versies in huis, play 5 3 x, ones heb ik 6 stuks en moves nog 2. En ik draai op sonos netwerk middels de boost. Nieuwe woning, professioneel aangelegd netwerk met nieuwe krachtige router etc etc

al enkele jaren klaag ik met regelmaat bij sonos dat het allemaal erg slecht draait.

na te vaak alles eindeloos opnieuw op te starten heb ik dat wel gehad, je krijgt ook alrijd dezelfde riedel van sonos, met uiteindelijk nooit een oplssing.

ik weet dat het ook anders kan, jaren lekker genoten van alles maar helaas is er na s2 iets veranderd en niet ten goede.

bij die overgang heb ik noodgedwongen alles nieuw gekocht om bij te blijven. Ik mis mijn trouwe oude play 5s nu! 
met deze nieuwe set werkt het niet!

enige dat in de setup is veranderd zijn de sonos produkten en toch geeft sonos niet toe dat daar het probleem zit. Altijd in netwerk of buren of wat dan ook maar daar is dus niets gewijzigd, en ooit werkte het feilloos.

nu hebben we nog zelden muziek via sonos draaien, we zetten de nog eerder de tv aan. Het lukt meestal simpelweg niet om iets aan het draaien te krijgen, of ik nu tunein, apple music, spotify of mijn eigen nas probeer het lukt niet. Paar seconden en dan weer einde, dan 1 speler weer even, dan de andere. Zoooooo irritant.

we zijn nu zover dat we de hele meuk komend weekend op marktplaats zetten. Dan op zoek naar een werkend alternatief.

zonde sonos! En er wordt ook niets gedaan met de geluiden die je als klant afgeeft, das nog wel het ergste, dat ik al 1000 x een diagnose heb verzonden waar niets uitkomt”…………..


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Altijd in netwerk 

Je stelt geen vraag dus er valt ook niks te beantwoorden maar de ervaring met haperingen hier op het gebruikersforum is inderdaad…….altijd het netwerk (bijna altijd dan). Succes met de zoektocht naar een werkend alternatief, ik vrees dat je snel uitgezocht bent :joy: .

Hier 100% zeker geen slecht werkend netwerk. Je zou bij sonos moeten gaan werken.

we ervaren hier nooit met welk apparaat dan ook wegvallen van verbinding. Is ook professioneel aangelegd en door toedoen van sonos drama ook veelvuldig bekeken en bemeten, alles prima, stabiel en dekkend, ook het sonos netwerk, dat geeft sonos zelf aan maar toch helaas een huis zonder muziek.

gelukkig is er wel degelijk keuze op de markt. 
 

ik ken niemand die sonos bezit en er geen klachten over heeft, en overal hetzelfde als bij mij, dus iedereen heeft dan een slecht netwerk. Ok.

Reputatie 7
Badge +3

4 jaar Sonos, nog nooit problemen met een normaal simpel netwerk.

Zo, nu ken je er 1. 😉

Reputatie 6
Badge +3

4 jaar Sonos, nog nooit problemen met een normaal simpel netwerk.

Zo, nu ken je er 1. 😉

Maak er maar 2 van :joy: . Ik heb ooit het probleem met het Spanning Tree Protocol gehad toen ik over ben gestapt naar managed unifi switches maar zoals bij elk probleem is ook daar een oplossing voor.

Reputatie 6
Badge +3

 

we ervaren hier nooit met welk apparaat dan ook wegvallen van verbinding. 

In de 1e zin wordt dan al de fout gemaakt om een multi-room audio systeem te vergelijken met andere apparaten. Dat kun je en mag je niet vergelijken; wellicht is je netwerk veelvuldig bekeken en bemeten maar niet door de juiste personen.

Hoi @Hugo1529 ,

En dat zijn er 3, en dat al ruim twee jaar.
Als je iets kwijt wil van Sonos, laat je me weten wat er uit moet.
Zoals je weet is de markt voor tweedehands niet zo groot, en ook nog vrij kostbaar
"wat wil je met die kwaliteit die Sonos heeft”

Ik ken zoveel mensen die wel Sonos willen, maar het niet hebben.

En ik heb al veel, maar wil nog meer.
Er ja er is keus op de markt, maar Sonos steekt er zo bovenuit.:grin:
Dat je eindelijk geen keus hebt.

Reputatie 5
Badge +3

Je bent verhuisd zeg je.
Mocht je bij Ziggo zitten en Siemens apparatuur in je nieuwe keuken hebben welke een WiFi optie heeft, zet deze uit.

Ik heb echt heel veel problemen gehad en we kwamen er niet uit met Sonos, dat liep echt hoog op en heb het buiten het forum gehouden.

Uiteindelijk ( 1,5 jaar verder) was dit het probleem, jammer van de optie WiFi op de keuken apparatuur maar heb liever een stabiel netwerk en Sonos.

Reputatie 7
Badge +3

Zo zie je maar hoe een klein ding grote gevolgen kan hebben. Blijft toch lastig dat WiFi want waar ligt het nu aan, iets van Siemens, ziggo of iets van Sonos? Daar zal je wel nooit achterkomen. 

Reputatie 6
Badge +3

De topic starter stelt geen vraag, die geeft een mening en zoals hij nu kan lezen, wordt die niet door iedereen gedeeld. In plaats van zo`n epistel te schrijven over hoe slecht Sonos wel niet geworden is, had hij die tijd ook kunnen gebruiken om een uiterst precieze en complete beschrijving van zijn netwerk te geven en hoe Sonos daarmee verbonden is. Zo lang dat niet gebeurt kunnen we hier slechts blijven gissen en niets toevoegen aan de oplossing.

Reputatie 1
Badge +2

Sinds 2018 heb ik Sonos in huis, het is nu uitgebouwd tot een systeem met 14 items en heb eigenlijk zelden

een probleem. En als er eens iets was heb ik het zelf steeds kunnen oplossen.

De overgang van S1 naar S2 heb ik niet als een verslechtering ervaren.

Ook met de Roam, die gebruik ik dagelijks, geen enkel probleem.

Ik woon in de binnenstad, smalle straatjes, dichte bebouwing, dus er is veel wifi in de lucht.

Niet dat ik ergens afgelegen op het platte land woon.

Nog een pluspunt van Sonos, mocht het internet eruit liggen kun je via de Roam, Bluetooth en

je telefoon muziek naar de rest van je speakers streamen!

Kortom, nog een tevreden Sonosklant.

 

 

 

Badge +1

Ik heb nu een jaar sonos en ben erg tevreden.

gebruik 2 sonos one sonos beam en sonos sub