Beantwoord

hdmi interferentie Ziggo Next en Sonos Arch

  • 12 December 2020
  • 3 reacties
  • 633 Bekeken

Ik moet telkens de Sonos opnieuw aansluiten nadat ik de Ziggo Next heb gebruikt.

hiervoor moet ik dan eerst de HDMI kabel van de Ziggo Next uit de TV halen ander wil de Sonos niet connecten omdat er dan interferentie is.

Dit is vervelend omdat ik dit na gebruik van de Ziggo box steeds weer moet doen omdat anders de TV niet automatisch de Sonos kiest voor geluid maar de interne luidsprekers van de TV

Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door Frank N 19 February 2021, 10:25

Bekijk origineel

3 Reacties

Ik heb ook een probleem met interferentie, geen idee of dat van de ziggo next komt maar wel heel irritant. Heb je al een oplossing gevonden. Gr Maikel 

Reputatie 7

Dit al eens geprobeerd? https://community.ziggo.nl/t5/TV/Ziggo-Next-HDMI-CEC-uitschakelen/td-p/83573 of anders een CEC blocker?

Reputatie 5
Badge +3

Dit komt door de optie in de Ziggo NEXT genaamd ‘Één knop voor aan- en uitzetten’. Dit zorgt ervoor dat met het aanzetten van de Next de TV ook aangaat. Dit gebeurt via een protocol genaamd CEC en dit gebruikt je Sonos ook om met de TV te communiceren om het geluid te starten.

De oplossing van 106rallye zou werken omdat het de CEC verbinding tussen de Next en TV stopt en hiermee de TV probleemloos met je Sonos kan verbinden. Echter zal het uitzetten van de functie 'Één knop voor aan- en uitzetten’ hetzelfde resultaat geven. 

 

Van het Ziggo forum:

  1. Druk op het ‘Huisje’ op de op de afstandsbediening
  2. Navigeer naar “Instellingen” en druk op ‘OK
  3. Selecteer het tabblad "Beeld en geluid
  4. Navigeer naar: “Eén knop voor aan- en uitzetten
  5. Druk op ‘OK’ om de functie aan of uit te zetten

https://community.ziggo.nl/t5/TV/Ziggo-Next-HDMI-CEC-uitschakelen/td-p/83573

 

Een CEC-killer (blocker) zou ik aanraden bij apparaten zoals een Chromecast als die problemen geven, aangezien CEC niet op een Chromecast kan worden uitgezet.

Reageer