Beantwoord

Haperingen, versnellingen/vertragingen bij afspelen radio.

  • 6 November 2021
  • 11 reacties
  • 479 Bekeken

Ik heb regelmatig dat als ik internetradio aan het streamen ben via de sonos app dat mijn geluid hapert of versneld en vertraagd.

als ik de playback dan even stop en opnieuw start is het weer even ok.

Ik gebruik allemaal Ikea Symfonisk boxen en deze zijn via netwerkkabel aangesloten.

Heb dit bij gelijk welk radiostation en geen idee meer wat ik nog zou kunnen proberen om dit te verhelpen.

Via spotify heb ik er geen last van.

 

alvast bedankt

Joost

icon

Beste antwoord door Dylan S 8 November 2021, 13:15

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Ik stel in dit geval voor om een systeemdiagnose naar ons toe te sturen, gelijk nadat de problemen zich voor doen. 

Vervolgens graag even telefonisch contact met ons opnemen zodat we de diagnose uit kunnen lezen en op zoek kunnen naar de oorzaak en een passende oplossing.

 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @joost.billiet, welkom bij de Sonos community!

Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor dit probleem. 

Als ik het dus goed begrijp, speelt dit probleem bij iedere willekeurige radiozender?

Speelt ditzelfde probleem ook wanneer er muziek wordt afgespeeld via Spotify of een andere muziekstreamingsdienst?

Dylan, neen enkel bij de radiozenders heb ik dit voor. Spotify heeft daar geen last van

doe ik, bedankt

Even een update, ik heb het probleem opgelost door mijn Sonos apparaten bekabeld in een aparte VLAN te zetten. De multicast van WLAN naar LAN te blokkeren en enkel toe te laten voor de sonos mac addressen. Dit zorgt dat je ze nog perfect kan bedienen met je sonos app via de wifi. Sinds ze allemaal in die aparte VLAN staan heb ik geen haperingen meer gehad.

 

Ik kan er ook nog bij vermelden dat ik deze ochtend op Radio 1 gehoord heb dat dit probleem een stuk veroorzaakt wordt door hun externe streamingpartner. Dus het ligt dus wellicht niet enkel aan je eigen thuisnetwerk, maar het is een combinatie van beide

Geachte, ik heb exact hetzelfde probleem. Zouden jullie mij ook de oplossing doorgeven ? Merci op voorhand. Grijs, Filip

Beste,

Ook hier hetzelfde probleem.

Is begonnen toen we de Ikea speaker hebben aangekocht.

Ook hier geïnteresseerd in de aangeboden oplossing.

 

Mvg

 

 

 

Beste,

Radio luisteren is niet neer mogelijk via Sonos. Hebben onze DAB+ radio maar teruggezet

Ook hier hetzelfde probleem met de nuance dat er GEEN nieuwe elementen toegevoegd zijn aan onze installatie.

Enkel streaming via radio gaat de mist in, alle andere diensten werken zonder hapering of wegvallen..

 

Jammer te moeten lezen dat deze topic met de regelmaat van de klok terug te vinden is op dit forum, maar een bruikbare oplossing niet.

Net zoals vele andere ben geïnteresseerd in de oplossing.

Mvg

Reputatie 1
Badge +2

Ik gebruik al geruime tijd myTuner Radio i.p.v TuneIn en heb nooit problemen.

Misschien is dat een optie. Bijkomend voordeel, geen reclame bij het starten van de stream, dat was toentertijd

de reden om over te stappen naar myTuner Radio.

 

Hier net hetzelfde probleem. Om gek van te worden! Haperingen en af en toe versneld afspelen. Even uitzetten en opnieuw afspelen en het is vaak weer even in orde. Op andere momenten moet je van ellende de radio uitzetten. Dit is nog maar sinds enkele maanden het geval. Ik denk dat het hier eind augustus of begin september is begonnen. Het probleem doet zich zowel op Sonos Radio, Tune-In en myTuner voor. 

Idem hier. Wij worden er ZOT van. 
 

@Sonos, Graag asap een oplossing voor dit frustrerend probleem.

Alvast bedankt!

Grtjs,

Ad