Sonos hapert bij alle inputsources.

  • 16 January 2022
  • 5 reacties
  • 230 Bekeken

Beste forumleden,

sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn Sonos playbase. 
 

Het geluid hapert. Soms enkele seconden geluid, dan valt het weer weg. Deze intervallen variëren van enkele seconden tot minuten. 
ik merk het met geluid van TV ongeacht zender, geluid via apps als spotify ( zowel binnen de sonos app als rechtstreeks via de spotify app met sonos als outputkeuze) en radiozenders in de sonos app.

 

de playbase staat als surroundopstelling met een Sub en twee maal play:1

 

internet van Ziggo, Arris modem CH7465 via ethernetkabel een TP link c7 router (v5.0). Playbase bedraad met Tp link router.

ziggo modem WiFi disabled. TP link als bridge, DHCP enabled.

tv via optische aansluiting naar Sonos.

 

geen aanwijsbare aanpassingen aan netwerk . Mss updates vanuit Ziggo of Sonos, maar dat kan ik zo niet zien. Probleem dus op het oog, van het ene op het andere moment.

 

inmiddels contact gehad met support via chat. Geen oplossing, wel melding dat volgens Sonos de ziggo modem niet compatibel is met Sonos. ( wat mij vreemd overkomt gezien het al een paar jaar draait zonder noemenswaardige problemen)

 

verder heb ik mijn systeem gereset ( stroom eraf, koppelknop ingedrukt stroom erop, opnieuw geïnstalleerd en setupinstructies als surroundgeluid) geen oplossing voor het probleem.

 

inmiddels ook alle infra gebypasses door ethernetkabel tussen ziggo modem en playbase. Geen verbetering.

 

Lijkt wel een probleem in de playbase te zijn. Alle overige devices via de router gaan probleemloos.

iemand enig idee?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Geen idee of het iets voor je probleem doet, maar ik begrijp net wat je bedoelt met het volgende: “ziggo modem WiFi disabled. TP link als bridge, DHCP enabled.”

Je kunt de Ziggo router in bridge modus laten zetten, wat betekent dat hij niet meer als router werkt en dat je die taak dus over kunt laten aan TP Link. Dan is de TP dus een router. Bridge modus op Ziggo router is dus iets anders dan alleen de wifi uit: de router functioneert dan niet meer als router maar als (inderdaad) brug tussen het Ziggo netwerk en je router,

Als je Ziggo als router functioneert omdat hij niet bridge modus staat en je TP daarnaast ook als router functioneert, heb je eigenlijk twee netwerken, want twee apparaten die ip-adressen uitdelen. Voor een aangesloten apparaat kan dat verwarrend zijn.

Beste 106rallye,

bedankt voor je reactie. Volgens mij staat het zoals jij beschrijft. Ziggo geeft geen ip adressen uit. Dat doet de TP Link. ( heb het zelf ook niet ingesteld, dus de exacte instellingen heb ik ook niet paraat, maar dan zou ik eens in de instellingen moeten kijken van de ziggo modem)

 

ik zie eerlijk gezegd ook niet zo dat het probleem in het netwerk zit, gezien dat het al een jaar of 3 4 zo draait, en dat rechtstreekse verbinding van playbar met de ziggomodem dezelfde problemen oplevert.

Reputatie 7

Ik lees je bericht nog een keer door en zie ook dat je een ethernetkabel hebt gelegd van de Ziggo router naar Playbase. Zoals hierboven uitgelegd doet de Ziggo router niet meer mee voor je netwerk. De kabel zou van de TP Link naar de Playbase moeten (die maakt immers het netwerk en de ip-adressen).

Ik zou anders eens een diagnose maken als het probleem zich voordoet en dan eens bellen met Sonos.

Voor de volledigheid, die bypass rechtstreeks tussen Sonos en ziggo modem, was bij wijze van test om uit te sluiten dat de oorspronkelijke bekabeling in TP link router de fout veroorzaken. Nu weer gewoon de standaard setup ( ziggo, kabel, tp link, kabel Sonos) 

Zowel met Sonos, TPLink als Ziggo contact gezocht, maar zijn er niet aan uit gekomen . Echter,..... afgelopen woensdag dacht ik, ik zal het allemaal weer eens proberen en tot mijn stomme verbazing doet alles het weer als vanouds.

 

Zonder enige aanpassing door mij aan de netwerkcomponenten, alles weer up and running. Als je het mij vraagt zijn het Ziggo updates geweest en is er weer een nieuwe uitgevoerd afgelopen dagen. Een andere verklaring kan ik niet bedenken.

 

In ieder geval probleem opgelost en case closed zou ik zeggen.

 

Bedankt voor de hulp in iedere geval.