Vraag

Haperende Sonos

• 19 november 2017
  • 20 reacties
  • 1038 Bekeken

Badge
Hallo, ik heb sinds ongeveer 3 weken last van een haperende Sonos. Voor het eerst dat me dat gebeurt na 3 jaar. Muziek valt uit, apps kunnen soms geen verbinding maken de Sonos controller of ik zie maar enkele kamers. Ik ben me niet bewust van enige verandering of het moet een update van Sonos of Spotify apps zijn. Ik heb een bekabelde bridge, enkele Play 1's, Play 5's, een playbar en sub door het huis verspreid, maar overal en op alle vaste en mobiele devices het zelfde verschijnsel. Ik verdenk m'n wifi of de bridge, maar hoe check ik of e.e.a. in orde is? Kan een tragere wifi de boosdoener zijn? Hoe kan ik nagaan of de bridge defect is?

20 Reacties

[quote=Bi-art]Hallo, ik heb sinds ongeveer 3 weken last van een haperende Sonos. Voor het eerst dat me dat gebeurt na 3 jaar. Muziek valt uit, apps kunnen soms geen verbinding maken de Sonos controller of ik zie maar enkele kamers. Ik ben me niet bewust van enige verandering of het moet een update van Sonos of Spotify apps zijn. Ik heb een bekabelde bridge, enkele Play 1's, Play 5's, een playbar en sub door het huis verspreid, maar overal en op alle vaste en mobiele devices het zelfde verschijnsel. Ik verdenk m'n wifi of de bridge, maar hoe check ik of e.e.a. in orde is? Kan een tragere wifi de boosdoener zijn? Hoe kan ik nagaan of de bridge defect is?[/quote

Ligt waarschijnlijk aan de laatste update va sonos app. Bij mij werkt er niets meer app sluit zichzelf af als je hem opstart. Sonos is er tot nu zonder resultaat mee bezig. Heb al van alles geprobeert zelfs tablet teruggezet naar fabrieksinstellingen en app opnieuw geinstallereerd.
Badge
Dat is goed te weten. En neem ik aan dat Sonos er hard mee bezig is, want dan we zullen niet de enige zijn.
Reputatie 5
Badge +2
Het beste is om even een diagnose in te sturen als het probleem zich heeft voorgedaan. Hopelijk kunnen we dan zien wat de reden van de uitval is. Post wel het bevestiging's nummer hier.
Ryan, zoal al gezegd. De app sluit zichzelf af en geeft de volgende meldin op mijn scherm

. Ik kan dus ok geen diagnose versturen!
Reputatie 5
Badge +2
Uitval van Sonos heeft niets met de app te maken, dit is inderdaad een probleem waarvan we op de hoogte zijn. Er komt z.s.m. een controller update beschikbaar in de app store of google play store die de app crash oplost.
Ok, update werkt. Kan alles weer bedienen!?
Reeds meerdere malen vind mijn telefoon het Sonos systeem niet meer, zelfs nu niet na een upgrade! De enige oplossing is de telefoon opnieuw op te starten! Ik werk met Android 7.1

--
Reputatie 5
Badge +2
Hoe ziet je thuisnetwerk eruit, maak je gebruik van wifi-extenders, accespoints oid? Gebeurt dit ook op andere controllers?
Badge
Heb net m'n diagnose ingestuurd. De Sonos op m'n (bekabelde) Windows 10 PC en op m'n Android telefoon kunnen beide het Sonos systeem wederom niet vinden. Krijg bij beide soortgelijke melding dat Sonos systeem niet gevonden kan worden (op Windows 10: "Sorry, we kunnen geen verbinding maken met Sonos", op mobiele app "Geen verbinding mogelijk met Sonos"). Diagnose bevestigingsnummer is 8123454.
Badge
Net ook nog diagnose gedraaid op m'n mobiele Sonos app op m'n Android toestel. Diagnose: 8123477.
Reputatie 5
Badge +2
Is er iets van Sonos bekabeld met het netwerk? Ik zie wel meerdere wifi-punten.
Badge
Ja, ik heb een bridge die aan m'n router vast zit met ethernet kabel.
Reputatie 5
Badge +2
Controleer of de LED van de BIRDGE aanstaat, deze zou wit moeten branden. Herstart de BRIDGE en deze zou dan wit moeten knipperen.
Meestal rond 17.00 uur zijn er volgens de app geen boxen aangesloten. Als er op dat moment iets aan staat, stopt deze met afspelen. Ik krijg m niet meer aan de praat. Ligt waarschijnlijk aan de Wifi-router, maar waar moet ik zoeken? Diagnose 8126661. Bridge is bekabeld aan ziggo router
Reputatie 7
Badge +2
De Diagnose laat een Sonos installatie zien die 6 dagen lang aanstaat en prima functioneert, er is inderdaad waarschijnlijk een probleem met de router, of misschien de internet kabel tussen de router en de Bridge.
Zou je de kabel kunnen vervangen om te zien of het probleem zich dan nog voordoet?
Lijkt me wat sterk dat de kabel het probleem is als het probleem zich altijd op het zelfde moment voordoet, maar is het testen wel waard.
Neem aan dat de router niet op een tijdschakelaar zit die om 5 uur uit en weer aan zou gaan?
Heb je wel nog wifi of internet (via de router) als de Sonos op dat tijdstip zou verdwijnen?
internet is op dat moment wel gewoon beschikbaar. Dat vind ik ook het vreemde! Ik zal de kabel lig vervangen, maar ik verwacht ook niet dat daar het probleem in zit.
Hallo. Sinds paar dagen kan ik geen zoekopdracht meer invoeren in sonosapp op iPhone heb alles reeds meermaals opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat. Noch via applemusic noch via mijn bibliotheek kan ik zoekopdrachten uitvoeren. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt
Reputatie 5
Badge +2
Krijg je een foutmelding? Werkt het browsen wel in de app of dat ook niet.
Ik krijg geen foutmelding elke keer ik een zoekopdracht begin blijft de letter geselecteerd en loopt vast,heb al eens 10 min gewacht in de hoop het toch zou werken maar geen succes ik kan ook geen diagnose doorsturen
Reputatie 5
Badge +2
Neem even contact op met onze support zodat we dit kunnen onderzoeken. Ons nummer vind je hier.

Reageer