Vraag

haperend systeem

• 25 juli 2020
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

Ik heb in totaal 5 elementen in ons systeem: 2x Sonos One, 1x Beam en 2 x Symfonisk.

1 symfonisk staat boven en wordt vrijwel altijd in z’n eentje gebruikt. Dan doet ‘ie wat ‘ie moet doen.

De andere 4 boxen staan in de woonkamer/keuken. Afspelen op alle 4 die elementen tegelijk geeft aan de lopende band problemen.

de Sonos one boxen worden regelmatig helemaal niet gevonden; als ze wel gevonden worden en ik selecteer ze, verdwijnt het vinkje weer.  De Beam wordt vrijwel altijd gevonden maar ook daarvoor geldt dat ie er vaak moeilijk bij te krijgen is. Het selectievinkje verdwijnt weer als ik het zet.

De symfonisk hapert in die zin dat ie soms wel en soms niets afspeelt; er is geen pijl op te trekken wanneer er wel of geen geluid uit zal komen.

Wifi is heel sterk op alle plekken waar de boxen staan, dus daar lijkt het niet aan te liggen.

Ik hoop dat iemand suggesties heeft hoe dit op te lossen

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Heb je de mogelijkheid om de Beam te met een netwerkkabel te bekabelen aan je router ?

de Beam niet, maar er is wel een One die ik rechtstreeks aan de router zou kunnen koppelen met een netwerkkabel. Heeft dat zin?

Reputatie 4
Badge +3

Volgens mij is het raadzaam in een surround opstellingen om de Beam te bekabelen en niet een v/d achterspeakers (dacht ik).

Reageer