Haperend systeem

• 14 juni 2015
  • 7 reacties
  • 3056 Bekeken

Reputatie 2
Al bijna een jaar hapert mijn Sonos (connect op versterker en sinds februari 2x play 5) zo nu en dan. Dan stopt ineens een nummer, gaat 5 seconde later wel weer aan. Maar soms ook niet.
Probleem begint zich met steeds meer regelmaat voor te doen. En neemt ook grootste vormen aan: laatst ging spontaan de play5 die in de slaapkamer staat spelen. En zojuist stopte ineens de versterker in de huiskamer ermee terwijl de play5 in de keuken doorspeelde (zelfde groep).

Heb alles al gereset. Inmiddels al nieuwe provider/router.

Behoorlijk frustrerend voor al het geld wat het heeft gekost...

Iemand enig idee wat het kan zijn?

7 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Iemand enig idee wat het kan zijn?

Kan een IP-probleem zijn. Haal de router van de stroom, evenals alle Sonos-componenten en het apparaat waar de muziekbestanden staat (NAS of PC). Wacht 30 seconden en herstart dan alles in deze volgorde: router, bedrade Sonos-componenten, draadloze Sonos-componenten, NAS, PC. Wacht met de volgende categorie tot de vorige volledig is opgestart.
Reputatie 2
Eventueel het sonoskanaal veranderen in de app.
1, 6 of 11. Kijken of het hiermee opgelost is.
Heb je het via sonosnet ingebruik? Kan zijn dat het signaal gestoord wordt. Dectelefoon, alarm.
Misschien dat je wifi stoort. Ik weet niet hoe je het heb aangesloten?
In bezit van Play 5, Playbar, Sub en Connect, bedraad aan de router. Sinds de laatste update 7.4 werkt de DVD- CD speler niet goed meer. Een CD wordt voor 2 minuten afgespeeld, waarna het geluid stopt en een paar seconden later weer doorgaat. Andere CD speler geïnstalleerd, geen verbetering. Router aan / uit, Connect opnieuw geïnstalleerd. Sonos App opnieuw geïnstalleerd, probleem bestaat nog steeds. Lees dat meer mensen hier problemen mee hebben. Help, wat te doen.
Reputatie 5
Badge +2
Muziek die je afspeelt via de lijningang wordt niet gebufferd en is wat gevoeliger voor uitval. Je kunt de muziek lichtelijk comprimeren om deze wat stabieler te maken. Dit doe je via de controller app bij instellingen, geavanceerde instellingen, audio compressie. Deze zet je dan op gecomprimeerd.
Mocht dit niet helpen, wil je dan een diagnose maken wanneer het probleem voorkomt en deze naar me opsturen? Zo maak je een diagnose.
Heb een diagnose gestuurd maar kon geen referentienummer kwijt. Dat is 170904-00033
Naam albert de Vuijst
Telefoon 0650606146
Gaasbeek 75 Zevenbergen
Betreft bevestigingsnummer 7802790
Reputatie 5
Badge +2
In dat geval is het handiger als we via dat ticket (170904-000331) verder gaan. Ik ga je een email sturen.

Reageer