Vraag

Grote Sonos installatie issues

  • 5 February 2020
  • 2 reacties
  • 238 Bekeken

Mijn Sonos implementatie bestond tot voor gisteren uit de volgende onderdelen:

Keuken - Playbar+SUB+Play1 surrounds

Woonkamer - Playbar+SUB+Play5 surrounds

Kidsroom - Playbar+SUB+Play5 surrounds

Kantoor - 2x Play5

Kind1 - 2x Play one

Kind2 - 2x Play one

Master bedroom - Playbar+SUB

Poolhouse wellness - 2x Play5

Poolhouse TV room - Playbar+SUB+2x Play5 surrounds

Sauna - 2x Play one

Dakterras - Connect AMP

Tuin - Connect AMP

Terras zwembad - Connect AMP

Dit heeft altijd prima gefunctioneerd en je kunt er vanuit gaan dat ik tevreden was gezien de vele uitbreidingen. Echter nu wilde ik gisteren het geheel uitbreiden met een BEAM+SUB+Play one surrounds en tot mijn verbazing krijg ik deze niet geïnstalleerd. De BEAM functioneert, echter de SUB krijg ik niet gekoppeld. Deze blijft falen op de stap configureren om samen te werken en hetzelfde geldt voor de 2 Play one’s.

Mijn eerste ingeving was het zal wel netwerk gerelateerd zijn en ben dus op onderzoek uitgegaan in mijn Unifi omgeving. Deze bestaat uit 3 switches en 7 AP’s waarop ik reeds de aanbevolen wijzigingen heb aangebracht (STP i.p.v. RSTP en de juiste priorities, airtime fairness disabled). Ik heb 2 DHCP reservations gemaakt voor de BEAM en de SUB en zie deze beide online ten tijde van de pairing, Toch blijft deze falen terwijl de lopende ping response blijft geven op beide adressen.

Zijn er bij jullie limieten bekend bij grotere installaties met veel speakers?

Ik merk namelijk nu tevens op dat de bestaande installatie ook begint te rammelen en ik af en toe speakers “kwijtraak” in mijn instellingen menu op de iPhone.


2 Reacties

Hi Tim & collega’s,

Is er inmiddels zocht op een mogelijke aanpassing nadat inmiddels 2.x geïmplementeerd is? De installatie hier blijft groeien (57 devices momenteel) en de setup met 2 systemen is op zijn zachtst gezegd niet te doen…

Het switchen tussen de 2 systemen is bijna ook niet te doen omdat ik ze in verschillende wifi netwerken heb draaien met ieder een eigen VLAN. Tevens bied de integratie met mijn domotica systeem maar de optie voor 1 systeem.

Ik ben heel benieuwd of dit überhaupt ergens op jullie roadmap staat, op basis van die informatie zou ik willen besluiten om te wachten of uit te wijken naar een professionele multi room audiosysteem. Mijn voorkeur gaat zeker uit naar Sonos, omdat dit gewoon fantastisch werkt tot 32 devices.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie...

Reputatie 7
Badge +2

Hey Kreijnen,

Het Sonos limiet qua aangesloten producten, is 32 componenten. (UPNP limiet is 32 producten)

Als ik je producten zo tel, kom je daar dicht in de buurt, wat mogelijk er voor zorgt dat de Beam als 32’s word gezien en de extra Sub en surrounds niet te koppelen is.

Wil je eigenlijk verzoeken eerst even te bellen zodat we onderzoek kunnen doen, kijken of we toch nog iets kunnen betekenen.

Officieel is 32 de max, in theorie zou het misschien mogelijk zijn meer producten te koppelen maar officieel support erop leveren kunnen we helaas niet.

Toch kijken we liever even met je mee.

Een alternatief zou zijn, wat waarschijnlijk minder gewenst zou zijn, om 2 huishoudens binnen je huis op te zetten.

Bijvoorbeeld HH1: het gros van je Sonos.

HH2: de rest van de Sonos wat door de kinderen gebruikt word.

Wel heb je dan een controller nodig per HH, dus je telefoon kan of HH1 of HH2 laten zien.

De kinderen zullen waarschijnlijk altijd met HH2 verbonden staan, terwijl je zelf voornamelijk met HH1 in contact zou staan.

 

Reageer