Beantwoord

Grote problemen met Boost en speakers na internetproblemen.

  • 18 September 2022
  • 7 reacties
  • 371 Bekeken

Ik had nog een email adres van Sonos die onderstaande mail had gestuurd,maar de mail kwam terug (mail adres niet meer in gebruik).

Ik denk dat ik het niet hoef te vertalen en hoop dat iemand mij kan helpen, want ik ben ten einde raad en dat ben ik niet gauw:

 

I've spent almost the entire weekend on getting my sonos system ging again.

Saturday morning I had some kind of Wifi/internet network breakdown, resulting in almost all my systems jumping in fail mode, including my Sonos system.

After I got router and access points up and running again, I have spent 1,5 days on trying to fix the Sonos system, without success. I tried all tips and tricks shared on the community, including resetting devices we ith and without using ethernet cables to get speakers on baord again. Some worked, others not.

 

I have a 5.1 system with an Arc, 2 play 3's and a sub.

Furthermore, I have a playbar, 4 play 's and a roam.

I have tried to install the Boost many times in different ways.

I'm disappointed and frustrated.

I've had these kind of breakdowns before, but never this bad.

 

Diagnostic no. is 2035016359

 

Hope you can help.

icon

Beste antwoord door Nicon 19 September 2022, 20:30

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Nou, het is opgelost.

Nog een keer meer dan een uur met Sonos aan de lijn gezeten en samen met hun alles stap voor stap doorgelopen.

Voor de geinteresseerden:

Ik heb dus een ziggo modem met erachter 4 Deco's verspreid door huis. Deco's moeten in AP mode. Door een of andere storing klapte alles dus eruit, maar dan ook echt alles wat met een netwerk te maken heeft. Inclusief alles van Sonos.

Wat dit nu initieel heeft getriggerd zijn we niet achter gekomen,  maar mijn Sonos netwerk heeft schijnbaar altijd al op het randje gefunctioneerd. De Sonos medewerker vond het maar erg raar en had dit nog niet eerder zo gezien.

Na deze crash heb ik eerst via Ziggo het modem weer aan de praat gekregen. Daarna heb ik alle Deco's een fabrieks-reset moeten geven en opnieuw geïnstalleerd, met dezelfde netwerknaam als voorheen. Daar zat de eerste crux, want sommige Sonos speakers herkende het "oude" netwerk nog door de zelfde naam, maar dat is niet exact hetzelfde als het nieuwe netwerk waar op de achtergrond nog diverse parameters worden bijgehouden. Dus de boost uitgelaten en alle speakers opnieuw gereset en via het nieuwe netwerk 1 voor 1 weer geïnstalleerd waarbij 1 en dezelfde  speaker hierbij bekabeld was met een vd Deco's.

Tweede probleem was interferentie wat alles al een tijdje heel instabiel maakte. Ik had nog een tweede netwerk liggen van Devolo waar mijn camera's op draaiden en die Devolo's zorgden voor enorm veel interferentie. Dus heb er nu uitgehaald, een vd Deco's verplaatst en daar de camera's ingeplugd. Mogelijk is er ook nog een HP printer netwerk dat interferentie, die ligt er nu ook uit maar ga ik later kijken of die er toch weer bijkan.

Daarnaast hing de hoofd-deco en Sonos boost naast elkaar en de boost heb ik nu verplaatst naar de kamer en op een afstand vd een andere Deco geplaatst.

De Sonos Boost als laatste gereset en toen werd die meteen gezien door de app en was die in 1 minuut geinstalleerd. Alles staat nu weer netjes op WM:0.

Toen pas de Sonos die nog bekabeld was eraf gehaald.

Bedankt nog voor jullie antwoorden en advies. Ik hoop dat bovenstaande nog een keer van pas komt bij iemand anders.

 

:

Zit nog in het process. Heb ondertussen al met Sonos gebeld. Deco' moeten als AP (ziggo modem niet in bridge). Zij zien heel veel interferentie. Ga nu eerst proberen om de hoofd deco en de sonos boost  zover mogelijk uit elkaar te halen. Ze hebben altijd naast elkaar gehangen maar nu lijkt dit toch een van de oorzaken.

Daarna maar eens verder kijken. Laat nog wel iets weten

Reputatie 7

Als je Ziggo modem in bridge modus staat, kunnen de Deco’s in router modus. Indien dat niet zo is moeten ze in ap-modus.

Laat je even weten of het gelukt is en wat de oplossing was?

Bedankt voor het advies. Ik ga ze bellen.

Ik kan niet uitleggen waar het misgaat. Ik heb nu het ziggo netwerk met die vervloekte deco's weer aan de praat, maar Sonos herkent nog maar enkele speakers, nieuwe installeren lukt niet. Ze worden wel gezien maar de installatie lukt uiteindelijk niet. Bedraad lukt ook niet. Resetten helpt niets.

De boost wordt dan wel gezien dan weer niet. Resetten helpt niet.

Er lijkt verschil te zijn tussen de deco's in wifi mode of access point mode (waar ze in horen te staan)

Wordt hier moedeloos van

Reputatie 7

Zeker omdat je niet aangeeft waar het nu misgaat en wat je zelf al geprobeerd hebt, lijkt me hulp van Sonos inderdaad het beste.

Reputatie 7
Badge +3

Morgen gewoon even bellen met Sonos. Zij kunnen je diagnose uitlezen.

Mocht ik t toch moeten vertalen, dan hoor ik t wel.