Groeperen bij TV afspelen

• 26 November 2014
  • 3 reacties
  • 1330 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb een Sonos opstelling met een playbar aan mijn TV met vanachter links een Play 1 en vanachter rechts een andere Play 1 die samen voor een surround opstelling zorgen. In mijn keuken heb ik nog een andere Play 1.
Dus ik heb een configuratie instelling voor 2 kamers; mijn keuken en mijn leefkamer.

Als ik muziek opzet, dan kies ik altijd dat in beide kamers (keuken en leefkamer) muziek op staat via de optie voor het groeperen van kamers. Als ik TV wil zien, dan springt mijn leefkamer mooi op het geluid van de TV. So far So good...

Maar... mijn Play 1 in de keuken blijft dan verder spelen? En bijgevolg moet ik die altijd via de Sonos app nog afzetten!

Hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer ik mijn TV opzet, mijn leefkamer gewoon het TV geluid weergeeft en de keuken gewoon stopt met muziek?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Beste Jokes,

Dit gedrag is volgens mij wel wenselijk, want het systeem weet niet dat er in de keuken niemand meer naar luistert. Dus even stopzetten zou je wel moeten.

Alternatief kan je ervoor kiezen dat het geluid van de TV ook op andere toestellen binnen een groep automatisch wordt weergegeven (dus dat de groepering niet wordt opgeheven). Dan heb je tenminste geen andere geluid in de keuken.
Reputatie 2
Interessant!
En hoe juist kan je er in dit geval voor zorgen dat de groepering niet wordt opgeheven?
Want dit zou best een goed alternatief kunnen zijn om zowel in de keuken als in de leefkamer het TV geluid te hebben...
Kijk even zelf naar de instellingen van je leefkamer-zone. Daar kan je deze optie ergens aanvinken. Ik ben op dit moment niet thuis en kan het dus niet nakijken.