Groepen maken lukt niet zoals het zou moeten,,

• 31 December 2016
  • 3 reacties
  • 526 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb een playbar, sub en 2 maal play1 ( TV groep) en een play 3 en 5 ( die samen met de TVgroep de radiogroep zou moeten zijn) . Als ik schakel van radio naar TV gaat de TV groep netjes aan op het geluid van de TV, maar ook de radiospeakers. ( maar dat wil ik niet). Dat is op te lossen door het automatisch groepen opheffen aan te vinken bij TV installatie.
Maar als ik dan van TV naar radio schakel gaan alleen de 3 en 5 aan. En staat de TV Groep als aparte groep in mijn controller. Die moet ik dan handmatig weer samenvoegen met de 3 en 5 om weer een geheel te krijgen.
Ik denk dat dat probleem nu niet is op te lossen maar is het niet slimmer om speakers toe te wijzen aan je TV ( dus een TV groep) of aan je radio/muziek ( TV groep plus 3 en 5) .
Of zie ik iets over het hoofd waarbij deze truc wel werkt?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 3
Atm helaas als je "groep opheffen" aanzet, gaat hij weliswaar uit de groep als je de TV aanzet, maar dan moet je hem wel handmatig terug toevoegen later. Niet echt veel aan te doen.
Reputatie 2
Dus "groep opheffen" aan of uit zetten geeft beide een probleem. Bij aanzetten moet je handmatig groepen samenvoegen. Bij uitzetten hou je 1 groep waarbij je TV over alle speakers geluid heeft. Zou toch simpel moeten zijn om dat op te lossen?
Reputatie 3
Geen idee, 'k ben geen technicus dus ik weet niet hoeveel daar achter de schermen bij komt kijken. :/

TBH wellicht is het wel mogelijk, maar wordt er niet naar gekeken als prioriteit omdat er niet zoveel requests zijn.