Vraag

Groep valt telkens uit elkaar

ik heb 1 play 5 in de keuken, 1 play 5 paar in de eetkamer en 1 amp in de huiskamer. Dat is 1 ruimte, dus staan ze als groep. Het gebeurd heel vaak dat als ik de muziek aanzet er 1 of twee componenten uit de groep zijn en ik dus oopniew de groep moet aanmaken. Kan ik dat op enige manier voorkomen?

19 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Hey NLWROS1,

Zie hier graag een diagnose over tegemoet.
Diagnose kan ingezonden worden via Instellingen -> Geavanceerde Instellingen.
Of via een computer onder de Help knop.
Badge
Hallo, ben nieuwsgierig naar de oplossing.
Want ik heb ook dit probleem.
Ik heb een groep met een amp en een play3, die valt telkens uit elkaar.
Reputatie 5
Badge +2
Stuur nog even een diagnose in en reply het bevestiging's nummer hier.
Badge
7642544
Reputatie 5
Badge +2
Zou je een netwerk topology willen toesturen, hoe is de PLAY:1 (Badkamer) bekabeld met het netwerk? Gaat deze direct naar de router of is dit via een Switch?
Badge
Play 1 slaapkamer (via sonos wifi-netwerk)
Play 3 living (via sonos wifi-netwerk)
Play 3 slaapkamer (via sonos wifi-netwerk)
AMP keuken (via sonos wifi-netwerk)
AMP badkamer (bekabeld op het netwerk, zit in een switch achter de modem)

binnenkort wijzig ik mijn intranet met een grotere switch (20ports) en terug mijn eigen router ertussen.
Ik merkte dat ik een stabielere verbinding had met eigen materiaal dan rechtstreeks op de modem van Telenet.
Alsook zal ik dan terug vaste ip's uitdelen.
Ik merk zonder dat, dat de CR200 controller veel tijd nodig heeft om de toestellen te vinden.
Reputatie 4
Badge +3
Alright, laten we even afwachten hoe de situatie zal zijn zodra je de grotere switch en IP adressen aanpassingen hebt doorgevoerd
Badge
beste,

switch zit ertussen en eigen router.
ieder toestel heeft zijn eigen ip adres nu.
mijn controller CR200 heeft nu direct verbinding met de toestellen, dus dit probleem is opgelost.
Maar heb nog steeds dat de groep woonkamer en living uiteenvalt, moet telkens de groep opnieuw maken.

huidige situatie is nu:
Play 1 slaapkamer + controller CR200 (via sonos netwerk)
Play 3 living (via sonos netwerk)
Play 3 slaapkamer (via sonos netwerk)
AMP keuken (via sonos netwerk)
AMP badkamer (bekabeld op het netwerk, zit in een switch achter de eigen router die vaste ip's uitdeelt)

extra vraagje, zitten de toestellen automatisch op het sonos netwerk of gebruiken ze bandbreedte op het eigen wifi netwerk?

alvast bedankt.
Wim.
Reputatie 6
Badge +2
Sonos zou op zijn eigen wifi moeten werken, dit is te controleren onder Info over Sonos.
WM:0 houd in Sonos wifi.
WM:1 houd in wifi van de router.

Alles moet of op WM:0, of op WM:1 staan, niet beide.
Om de CR200 te laten werken heb je Sonos wifi nodig, dus alles op WM:0
Graag ontvang ik een diagnose aangemaakt binnen 20 minuten nadat de groep uit elkaar zou vallen.
Zie dit diagnose nummer graag tegemoet.
Badge
Beste. Voorlopig heb ik het nog niet tegengekomen. Wel als de stroom uitvalt.
Momenteel dus geen problemen meer.
Hallo

Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn systeem. Ik heb vier play 1 boxen. Ik heb er een in de keuken, eetplaats, bureau en tv kamer. Dit is een volledige ruimte in ons huis dus zijn de vier boxen samen in een groep. Altijd als ik opnieuw de muziek wil starten staat die van de tv kamer uit de groep en moet ik die altijd opnieuw in de groep toevoegen.

Dit is het nummer van mijn diagnose die ik heb gestuurd naar Sonos.
694932749

Alvast bedankt
Christopher
Reputatie 6
Badge +2
Hallo

Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn systeem. Ik heb vier play 1 boxen. Ik heb er een in de keuken, eetplaats, bureau en tv kamer. Dit is een volledige ruimte in ons huis dus zijn de vier boxen samen in een groep. Altijd als ik opnieuw de muziek wil starten staat die van de tv kamer uit de groep en moet ik die altijd opnieuw in de groep toevoegen.

Dit is het nummer van mijn diagnose die ik heb gestuurd naar Sonos.
694932749

Alvast bedankt
Christopher

Er zit een 2e ethernet kabel in de Boost, waar gaat deze naartoe?
Zit er ook een ethernet kabel in 1 van de 4 Play:1 speakers?
Hallo

Idd in de boost gaat een tweede ethernet kabel naar mijn ps4. Wist niet zeker of dat mocht? En al mijn plat:1 zitten op de WiFi
Had ondertussen de topics wat gelezen op de site en heb mijn router en alle Sonos apparatuur van de stroom verwijderd en 30 sec gewacht en terug aan gesloten. Ondertussen denk ik dat het in orde is zal vanavond nog eens kijken of alles in orde is en iets laten weten.

alvast bedankt
hallo

Had gezegd dat ik nog een antwoord ging geven voor het geval dat het nog hetzelfde was. De groep valt heel soms nog uit elkaar maar wel niet zo veel als ervoor. Misschien doe ik nog iets verkeerd?

Dit is nog eens een nieuwe diagnosenummer: 1055839309

Alvast bedankt

Jacky
Reputatie 4
Badge +3
Dank je wel voor de diagnose. Ik zie dat de speakers af en toe wegvallen omdat het signaal op momenten niet goed aankomt bij de speaker. Voornamelijk hebben de tv-kamer en Eetkamer hier last van. Hoever staat de Boost van andere draadloze apparaten?
Reputatie 4
Badge +3
Dank je wel voor de diagnose. Ik zie dat de speakers af en toe wegvallen omdat het signaal op momenten niet goed aankomt bij de speaker. Voornamelijk hebben de tv-kamer en Eetkamer hier last van. Hoever staat de Boost van andere draadloze apparaten?
Hallo

Er staat een iMac naar die via de WiFi werkt en mijn PlayStation is aangesloten met een ethernet kabel die ik via de boost neem.
Reputatie 6
Badge +2
Hoever staat de Boost van andere draadloze apparaten?
Mijn collega refereerde aan "meters", wat de afstand is van component tot component.
Zien hier graag antwoord op.
WIfi reikt over het algemeen zo'n 8 a 14 meter, toch als de Sonos netjes binnen dit bereik staat is er waarschijnlijk wifi storing aanwezig.
Toch denk ik dat je voor dit probleem ons beter even kan bellen.

NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis te bereiken van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.

Reageer