Vraag

graag full stereo optie voor tv

• 13 mei 2020
  • 8 reacties
  • 178 Bekeken

Ik heb n beam en twee one’s. Voor muziek kan ik kiezen tussen surround en full stereo maar voor tv niet. Ik wil ook voor tv soms gewoon t stereo geluid op de one’s. Dat kan maar is omslachtig en niet stabiel ( 3 rooms groeperen: beam one 1 en one 2 ).

als dat met 1 knopje kan zoals met muziek dan zou dat geweldig zijn ( en dan eventueel met de hand na regelen volume op de ones)

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Het wijzigen van surround naar losstaande speakers vergt grote wijzigingen in de manier waarop de speakers worden aangestuurd (van slaaf op een 5Ghz-verbinding met de soundbar naar een zelfstandig op 2,4Ghz). Zo makkelijk is dat dus niet met één knop. Bovendien is het instellen van Sonos voor sommigen nu al moeilijk genoeg….. nog een extra optie toevoegen geeft ook meer verwarring.

Voor radio werkt t wel zo! Dus dat is niet moeilijk. Met n truukje werkt t ook: niet moeilijk maar omslachtig. 

dus gewoon n extra optie: all channel stereo!

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb n beam en twee one’s. Voor muziek kan ik kiezen tussen surround en full stereo maar voor tv niet.

Ben erg benieuwd wat je hiermee bedoelt.
Er is geen “knopje” om audio surround of stereo te maken oid
Sonos geeft door wat hij aangeboden krijgt, radio/muziek altijd stereo.
TV surround of…. stereo waar Sonos dan weer een soort van surround van maakt.

Er zijn geen “knopjes” voor

Reputatie 5
Badge +3

De wijze van aansturing vanuit tv of een muziekstream zijn 2 totaal verschillende zaken. Dat is dus precies ook precies waarom het met je trucje wel werkt. Dit zou betekenen dat je extra optie in 1 keer heel veel handelingen moet doen. De surroundspeakers zullen altijd eerst ontkoppeld moeten worden omdat je Beam normaal gesproken altijd ook je surrounds zal aanspreken tbv een 5.1 opstelling. Sonos speelt nu eenmaal af wat het ontvangt. 
Bij het loskoppelen van de surrounds en het plaatsen in een extra kamer tbv tv geluid loop je ook het risico op een echo. Ook dit wordt veroorzaakt door het feit dat de Beam het geluid rechtstreeks van de tv ontvangt en dat dit vervolgens nog doorgezet moet worden naar de 2e kamer. 
Wanneer het simpel was geweest dan was dit waarschijnlijkheid al lang geïmplementeerd omdat dit verzoek al vaker gedaan is. 

Reputatie 5
Badge +3

Bij nader inzien denk ik dat de topicstarter bedoelt dat hij zijn set gewoon op surround wil laten staan, maar voor stereo TV of van bijvoorbeeld de Spotify app op de TV (soms) hetzelfde wil als bij stereo van (bijvoorbeeld) Spotify via Sonos: full stereo van de Beam en van de One’s. Dat vergt inderdaad minder ingrijpen in het systeem, tenzij de Beam geen stereo maar DD binnenkrijgt, want dan moet hij weer iets vertalen (wat hij niet lijkt te kunnen).

Blijft mijn punt over het toevoegen van complexiteit.

Reputatie 4
Badge +3

mmmmm zoiets idd.
Denk ook dat hij de audio (spotify etcetera ) via een app op zijn tv gebruikt.

Reputatie 1
Badge

Is al vaker om gevraagd. 

https://nl.community.sonos.com/installatie-en-gebruik-229100/keuzeknop-muziek-surround-in-app-6769505

Reputatie 1
Badge

Speel nu ook spotify af via de smart tv app, klinkt net of het uit een leeg blikkie komt. (playbar + sub + 2 keer one als surround)

Als tijdelijke oplossing 2 play 5 op de tv aangesloten.

Reageer