Vraag

Google Assistant: Herinnering toevoegen (One vs Beam)

• 10 June 2020
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

Hi, 

Ik zit met een iet-wat vreemd probleem; dat ik na enkele keren zelf proberen te troubleshooten niet opgelost krijg.

Set-up
Een Beam & 2x One’s zijn al een tijdje gekoppeld aan de Google Assistant (Nederlands) - over drie verschillende kamers (élk één kamer) in éénzelfde home.  

Wat loopt het nu fout?
Over het algemeen werkt de Assisstant integratie goed, al merk ik wel dat die van de Beam wat vlotter commando’s lijkt te herkennen. Één commando lijk ik echter énkel op de Beam te kunnen gebruiken, namelijk die voor het instellen van een herinnering. 

Dit bestaat uit twee delen: 

1. Wat is de herinnering?
2. Wanneer wil je deze herinnering ontvangen?

Als ik dit vraag aan de Beam kan ik zowel de herinnering zelf aanmaken als een datum/tijdstip kiezen.
Als ik het vraag aan één van mijn Sonos One’s (ongeacht welke), doorloopt hij de eerste boodschap & speelt de “Luistertoon” af, maar alles wat ik daarna zeg lijkt hij niet te registreren. Vervolgens vraagt hij dan ook “Waar wil je dat ik je aan herinner” & gebeurt opnieuw hetzelfde: luistertoon maar vervolgens lijkt hij niets te registreren. Ten slotte vraagt hij dit een derde keer, opnieuw een luistertoon zonder registratie & geeft het daarna op.  

Erg frustrerend, want ik maak er veelvuldig gebruik van op de beam, om zo push-berichten naar m’n telefoon te sturen op bepaalde tijdstippen. 

Het leek me in de eerste instantie een kwestie van rechten/account, maar zowel de Google Beam & One’s zitten in hetzelfde netwerk & staan beide gekoppeld aan hetzelfde GA account, in dezelfde taal.

Is er iemand die een oplossing weet? Iemand die een gelijkaardige situatie kan opstellen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Reageren je Sonos One speakers wel op andere spraak commando’s?

Zo ja, als je via de Sonos app naar “Instellingen” =>”Services en stem” => “Google Assistant” => Hier selecteer je 1 van de Sonos One speakers en druk je op “Instellingen voor Google Assistant

Nu kom je in de Google Assistant app uit op de specifieke kamer, mochten de Persoonlijke resultaten en Meldingen uit staan, zou je deze dan aan willen zetten en het opnieuw te testen?

Hi Mark,

Jazeker, ze reageren op vrij vlot op zowat alle andere spraakcommando's; de optie "Persooonlijke resultaten" stond ook al aan. Deze heb ik inmiddels eens uit en aan gezet maar helaas geen verbetering.