Vraag

Geschikte adapter opladen Sonos Roam

  • 3 August 2021
  • 3 reacties
  • 696 Bekeken

Hey iedereen!

Ik heb net een Sonos Roam aangeschaft en vroeg me af wat nu de best geschikte adapter was om deze op te laden. Op de site lees ik dat er een 10W adapter wordt aangeraden of meer. Nu vroeg ik me af, gaat dit ook met een 18W Apple adapter? Is dit aangeraden of is dit toch te veel?

Zou niet graag hebben dat de batterij van de speaker al binnen de kortste keren stuk zou gaan. 

Alvast bedankt voor de reacties! 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Hoi @AlexV684 

Laad Roam draadloos op met een Qi-gecertificeerde oplader of gebruik de meegeleverde kabel. Opladen is supereenvoudig met onze speciale draadloze oplader waarop je Roam snel magnetisch vastklikt. BRON

Qi-gecertificeerde draadloze opladers voor de iPhone
BRON

Reputatie 1
Badge +2

Ik gebruik een Qi draadloze lader en een usb stekker (2,3A) van de Hema.

Bij elkaar was het zo’n €25.- geloof ik.

De Roam heeft zo zijn vaste plekje op de keukentafel en is altijd vol en klaar voor gebruik.

Dit heeft tot nu toe steeds perfect gewerkt.

 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Wattage wordt afgenomen en is Voltage x Amperage. Voltage is altijd 5v bij die dingen; te laag en hij gaat niet aan en te hoog dan frituur je het apparaat. Amperage (en dus wattage)kun je niet genoeg hebben; er is nooit een bovengrens voor het apparaat dat stroom afneemt, alleen een ondergrens om te zorgen dat ie aangaat.

Dus in het voorbeeld van hierboven v/d Hema stekker, kun je max 11,5W leveren. Ik gebruik deze van Amazon, die hebben 4 aansluitingen van 3,5 A, dus leveren max 17,5W per aansluiting voor 3 Euro.