Vraag

geluidsinstelling voor netflix

  • 1 June 2020
  • 9 reacties
  • 1471 Bekeken

Ik heb mijn LG tv (2019) voorzien van een playbase, sub, en 2 sonos play 3. Bij het kijken naar een film op Netflix is het geluid van de acteurs die praten zacht, terwijl het geluid van schieten of vliegtuigen weer heel hard is. Weet iemand hier toevallig wat ik verkeerd heb ingesteld, danwel een advies heeft hoe ik dit meer in balans krijg, zodat ik Niet steeds het volume bij spreken harder moet zetten en bij schietscenes weer wat zachter moet zetten. Alvast bedankt voor jullie adviezen en meedenken.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Mogelijk dat het aanzetten van de spraakversterking bij de volumeregeling helpt.

Badge

Hallo @patro69 ben je er al achter wat het probleem veroorzaakt?

 

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. Als ik netflix kijk of een film(pathe thuis) dan zet ik het volume zo dat dialogen goed te verstaan zijn, maar als er dan actie komt(schieten etc) dan moet ik het geluid lager zetten, omdat het erg hard staat. Ik heb spraakversterking aan staan. 

 

Dit is zo erg irritant dat ik tijdens een film of serie met veel actie continue aan het veranderen ben van geluid. 

Iemand hier een oplossing voor?

Reputatie 7

Heb je al eens een Trueplay gedaan? Daarmee worden de afstanden tussen jou en de speakers vastgelegd. Mogelijk dat dat het probleem verhelpt.

Trueplay gedaan, maar daar is het niet echt beter mee geworden

Reputatie 7
Badge +3

En de spraakversterking?

Reputatie 1
Badge +2

Je zou de nachtmodus ik kunnen schakelen. ( knop met het maantje)

Dit zorgt er voor dat de luide pieken worden gedempt en zachtere passages luider worden weergegeven. (compressie)
ik denk dat dit al veel gaat schelen

Dat helpt wel iets, alleen blijf het verschil nog steeds groot verschil vinden. Rare is bij het tv kijken via de Horizon box heb ik dit probleem niet. Doet zich alleen voor bij het kijken naar Netflix

Reputatie 7

Kun je eens kijken wat voor geluid (Dolby Digital, stereo) je Playbase weergeeft bij gebruik van je Horizon resp. de Netflix-app? Instellingen-Systeem-Over mijn systeem.

Volgens mij is het ook mogelijk om Netflix via de Horizon weer te geven. Hoe is het geluid dan?

Ik zal dat vanavond even proberen