Beantwoord

Geluid via tv

• 12 December 2018
  • 6 reacties
  • 604 Bekeken

Hoi allemaal, vandaag weer eens "ouderwets" een dvd afgespeeld. Het concert wat ik hier afspeelde wilde ik ook via de play5 laten horen. Nou lijkt het geluid wat uit de box komt wel een stuk minder als dat ik bijvoorbeeld spotify of de radio luister. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
icon

Beste antwoord door Tim S 14 December 2018, 10:09

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Misschien omdat je het via scart aansluit? redelijk oude manier van apparatuur op elkaar aansluiten.
Officieel zien we ook liever niet dat TV geluid in een groep naar andere kamers word verzonden.
Groeperen van kamers is voor muziek wat je in de app kan selecteren, niet voor TV geluid van de Playbar/Playbase/Beam.
Reputatie 7
Badge +2
Hoe speel je dit precies af? heb je de DVD speler op een TV aangesloten die zijn geluid naar een Sonos soundbar zou doorsturen?
Waarin je de Play:5 zou groeperen aan deze soundbar?
DVD via scart aansluiting naar de tv, geluid van de tv door naar de playbase. via de app laat ik daarna het geluid ook via de play 5 afspelen. Het geluid wat uit de play 5 komt lijkt wel een stuk minder dan dat wanneer ik via de "radio" of "spotify" afspeel
Toevallig had ik dat bij een vriend van me deze week, die had het echter met de soundbar en de sub. Als het geluid via de tv gaat lijkt hij de sub wel af te sluiten... dat ik dat thuis probeerde (maar dan met de play 5) ervaarde ik dus hetzelfde!

Bedankt voor de snelle reacties! Top!
Reputatie 7
Badge +2
Een sub geeft alleen lage tonen, niet het algehele geluid wat de speaker zelf laat horen, dus de vergelijking gaat denk ik niet helemaal op aangezien dit om kwaliteit van de Play:5 zou gaan die exact het zelfde geluid als de soundbar zou geven.
Die vergelijking tussen die twee maak ik ook niet, alleen viel het daar ook op dat als het geluid via de tv wordt afgespeeld dat de sub dan afhaakt, kortom, het geluid wordt als minder ervaren.