Beantwoord

Geluid van tv via Playbase vertraagd

• 8 October 2018
  • 3 reacties
  • 690 Bekeken

Badge
Ik heb al een tijdje een probleem. Ik heb een playbase, een sub en 2 Play1 speakers. Tv is met een optische kabel verbonden met de playbase. De playbase is met een ethernetkabel verbonden met een router. Het geluid van de tv wordt vertraagd weergegeven via mijn sonossysteem. Bij de instellingen in de app (instellingen>instellingen kamer>Woonkamer>Geavanceerde audio>dialooginstellingen) kan ik de audio nog meer vertragen maar niet versnellen. Hoe krijg ik het geluid mooi synchroon met de tv? Want je ziet de mond bewegen en het geluid komt later. Heeft er iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door Emily P 10 October 2018, 11:17

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hey BasLo, maak graag even een diagnose.

Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het diagnosenummer hier te plaatsen.
Badge
Beste Frank, alvast bedankt voor uw reactie. Het diagnosenummer is 2144993235
Reputatie 4
Badge +3
De diagnose ziet er in ieder geval goed uit, dus dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dan wel helaas dat het geluid vertraagd doorgegeven wordt aan de Playbase door je TV. De Playbase in deze kan het geluid pas afspelen als deze het geluid binnenkrijgt, en als de TV dit vertraagd doorgeeft, zul je het merken in het verschil in beeld/geluid. Je zou kunnen kijken in de instellingen van je TV of daar een vertraging mogelijkheid in zit, sommige TV's bieden deze optie en mogelijk staat deze nu op vertraagd afspelen.

Anders dan dat zou je kunnen testen de Playbase rechtstreeks aan te sluiten op je TV decoder als je deze hebt, om dan te kijken of je dezelfde vertraging hebt. Zo ja, dan is het niet je TV maar je decoder, en kun je contact opnemen met je internet provider om dit na te kijken. Als hier niet de vertraging in naar voren komt, zit het probleem dus in je TV en kan je het beste (mits er geen instelling voor is verder) contact opnemen met de fabrikant van de TV.