Vraag

geluid valt weg

  • 12 October 2020
  • 1 reactie
  • 2440 Bekeken

Hallo,

 

Een groot aantal jaren maak ik met veel plezier gebruik van Sonos. Alleen valt de laatste tijd met enige regelmaat het geluid weg. Het gebeurt wanneer er radio of Spotify geluisterd wordt. Wanneer er tv gekeken wordt is er geen probleem met het geluid.

Het systeem bestaat uit een sonos Boost, Playbar, sub en 2 keer play 3.

Toe nu toe het volgende gedaan andere positie van de boost, router uitgeschakeld en weer in, alle drie de kanalen van de boost geprobeerd. Tot nu toe zonder het gewenste resultaat. Graag hoor ik wat ik nog kan doen om het probleem te verhelpen.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Meest voor de hand liggend is inderdaad wifi-problemen, want de directe aansturing via HDMI werkt goed. dat kan zomaar voorkomen, bijvoorbeeld ook als je buren een nieuw router hebben.

Ik zie dat je twee mogelijkheden nog niet geprobeerd hebt:

  • ander kanaal van de router kiezen (zo ver mogelijk van het Sonos-kanaal vandaan); en
  • router uit, Sonos devices van de stroom, router aan, na volledige opstart één voor één de Sonos devices volledig laten opstarten.

Mocht dat ook niet helpen dan eens bellen met Sonos (nummer diagnose van binnen tien minuten nadat de uitval zich voordeed bij de hand houden).