Beantwoord

geluid valt soms seconden weg

  • 22 October 2021
  • 15 reacties
  • 2629 Bekeken

Hallo, ik heb een nieuwe Philips tv en merk dat als ik via de Netflix app op tv iets aan het kijken ben soms het geluid even wegvalt.  Nu kan ik 3 opties op mijn tv kiezen, maar weet niet welke ik moet hebben. 
 

iemand hetzelfde?

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 22 October 2021, 07:57

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 7

Het geluid valt alleen tijdens TV-kijken weg? En de Beam is via HDMI aangesloten?

Als je alleen een Beam hebt (en dus geen surround) zou je alle drie mogelijkheden kunnen proberen - mijn idee is wel dat meerkanaals dan beter zou moeten klinken.

Als je geen splinternieuwe Beam hebt, heb je geen behoefte aan eARC - deze maand is de Beam Gen 2 geïntroduceerd, die wel eARC kan gebruiken. Voor de Beam (Gen 1) is ARC genoeg. Je zou dus ook nog eens met de instellingen van eARC kunnen spelen.

Hallo, ik heb de beam 1 van een half jaar oud. Aangesloten via eARC HDMI poort van Philips tv via HDMI kabel

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer het geluid alleen bij Netflix wegvalt en dus niet bij de tv, dan zou je een andere geluidsinstelling bij de film van Netflix moeten kiezen. 
De Sonos app geeft aan wat het gebruikte geluidsspoor is bij tv kijken. Gezien de info tekst opeens tv zou ik daar denk ik kiezen voor “bypass”, maar dat kan je natuurlijk gewoon allemaal vrij proberen.

 

Reputatie 7

En, als gezegd, zou je eens naar de eARC-instellingen kunnen kijken. ARC is voor jouw Beam in principe genoeg.

Hoi @Rensvdh.

Wat @Erooij zegt.:wink:
Werkt prima op mijn Philips tv.

Hallo allemaal, ik ervaar ook problemen als de Sonos inschakelt bij tv aanzetten. Beeld springt dan 1 sec op zwart. 
 

Nu de Sonos met het verloopje aangeslopen de digital out uitgang. 
 

Reputatie 7
Badge +3

En werkt dat dan wel zoals gewenst?

@Erooij Tot nu toe wel. Vanavond ervaren 

Ik krijg het idee dat mijn ziggo next box CEC storingen maakt richting mijn soundbar en die vervolgens het geluid soms verstoord. Zodra mijn beam inschakelt is mijn beeld ook even zwart. 
 

nu op de digital out uitgang niets aan de hand. 
 

heb een CEC killer voor tussen ziggo next en arc besteld. 
 

kijken of alles dan storings vrij is

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben hem even kwijt. Er lopen allerlei problemen door elkaar en het is mij inmiddels niet duidelijk welk probleem je nu op welk moment ervaart.

Is het nu zo dat wanneer de Beam via HDMI aan je tv is gekoppeld het geluid inmiddels wel goed is bij zowel tv kijken als Netflix? Of geldt dit alleen via spdif?

Overigens kan het juist aansluiten van de apparatuur erg belangrijk zijn. Mijn advies is om overal de stroom af te halen en dan de HDMI verbindingen tot stand te brengen om vervolgens alles weer aan de stroom te koppelen.
 

@Erooij 

Denk dat geluid Netflix te maken heeft met storen Next box ziggo (cec). 
 

de beam heb ik de HDMI poort verwijderd en aangeloten op de digital out (met verloop die Sonos meelevert in de doos)

Reputatie 7
Badge +3

Lijkt mij dat je dan ook problemen met tv geluid zou moeten hebben wanneer het door de Next zou komen. Gebruik je Netflix via de Next of via een app op de tv? Indien het laatste dan zou je kunnen testen door de Next even te ontkoppelen. 

@Erooij the next klooit tussen de HDMI poorten (cec info). De apps kijk ik via de tv (denk dat op de achtergrond misschien de next nog aan stond (stoort niet altijd het geluid van de apps). 
 

Beeld zwart is alleen bij live tv, terugkijken en opnames. 
(allemaal via de next).

 

Inmiddels zit de cec-killer een uurtje tussen next en tv. (Geen cec data komt in tv nu). 
Ervaar tot nu toe geen problemen meer met geluid en beeld. (Paar dagen aankijken)

Enigste nadeel is dat de next (doordat er geen cec signaal komt) de tv niet meer aan en uit zet. Maar dat ik met 1 knopje de tv aan en uit moet zetten vind ik niet erg. 
 

Tv verbind wel met mijn beam. 
 

🤞🏻

Reputatie 7

CEC uitzetten op de Next was niet genoeg? https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ziggo-Next-HDMI-CEC-uitschakelen/td-p/83573

@106rallye Ik heb deze discussie gelezen en ben zodoende bij een cec-killer uitgekomen. Helaas kan je op de next het niet uitschakelen (ziggo heeft dat bevestigd)

 

het gaat mij ook niet om het samen aan of uitzetten, maar om de cec-signalen die de next blijft zenden naar mijn tv en Sonos beam. 
 

al een uurtje ondemand film aan het kijken via de next samen met de Sonos  Beam aan. 
 

Geen wegvallen geluid en geen zwart beeld meer. 
 

Geeft mij duidelijkheid. Probleem komt dus door de next icm gebruik van soundbar.