Vraag

Geluid valt regelmatig weg, maar oorzaak gevonden. Nu nog de oplossing?

  • 12 October 2020
  • 3 reacties
  • 3059 Bekeken

Graag wil ik me ook even mengen in de problemen van gebruikers waarbij het geluid regelmatig even weg valt. Ik lees dat meer mensen hier dat probleem hebben. Ik heb dat probleem sinds kort ook, volgens mij sinds de laatste update, maar dat weet ik niet zeker. Echter heb ik een oorzaak gevonden die ik hier verder nergens heb kunnen terugvinden vandaar een nieuw topic aangemaakt. De storing zat bij mij in het hele systeem, van de woonkamer tot twee verdiepingen hoger bij mijn dochter op haar Play 1. Ook maakte het niet uit of je een radiozender luisterde of van Spotify gebruik maakte.

Mijn systeem bestaat uit 2x Connect, 1x Connect amp, en 3x Play 1 en een CR200 controller. De 3x Connect zijn allemaal bekabeld verbonden met mijn router. Ik heb alles gedaan wat in de oplossingen stond die ook over dit onderwerp gingen. Modem/router reset, ander kanaal wifi op router (alhoewel mijn Sonos dus niet van mijn huis wifi gebruik maakt), Sonos systeem op een ander kanaal, alle Sonos players één voor één herstart met 5 minuten er tussen. Echter allemaal zonder resultaat.

Toen had ik echter nog niets gedaan met mijn CR200 controller. Nog steeds een erg handig ding, veel sneller als eerst je telefoon ontgrendelen en de Sonos app opstarten. Bovendien heeft mijn jongste zoon hier in huis nog geen mobiele telefoon, die moet nog twee jaar wachten. Kortom nog veel gebruikt, en werkt nog prima en heeft ook een goede accu. Echter was per ongeluk de accu leeg gelopen van deze CR200, vergeten in de oplader te zetten, en toen was mijn storing weg en speelde het hele systeem weer prima. Dus als de CR200 uit is, is deze storing weg.

Is alleen een beetje raar, want ik snap dat de CR200 inmiddels een legacy product is geworden voor Sonos, maar ik heb nergens gelezen dat deze onbruikbaar zou gaan worden. Ik bedien mijn systeem op 4 telefoons en een tablet met de S1 app, dus het kan ook niet zo zijn dat de S2 app bijvoorbeeld problemen veroorzaakt waar de CR200 niet mee overweg kan.

Iemand een oplossing voor dit probleem, of moet ik toch echt helaas afscheid nemen van mijn verder nog steeds prima werkende en veel gebruikte CR200 controller? Ik hoop dat één van de Sonos mensen, die je hier ook nog wel eens actief ziet in het forum, deze vraag kan beantwoorden.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Bij Sonos zijn alle devices deel van het Sonosnet, dus waarschijnlijk de CR200 ook. Als die door veroudering mogelijk minder werkt, zou het netwerk minder stabiel kunnen zijn, met haperingen tot gevolg.

Ja, de CR200 is zeker onderdeel van het Sonosnet, die gaat niet via de huis-wifi en praat alleen maar met Sonos apparaten. Vind het alleen een beetje raar dat hij verder perfect werkt zonder haperingen of iets dergelijks maar dan toch terwijl hij gewoon op tafel ligt en er niemand aan zit, en het schermpje inmiddels ook is uit gegaan dan toch een storing veroorzaakt. Dan moeten er toch meer problemen mee zijn zou je zeggen, maar hij doet het gewoon goed. Het gehele touch screen werkt nog perfect, alle commando's worden per direct uitgevoerd, accu gaat gewoon 2 dagen mee. Bijzonder...

Reputatie 5
Badge +3

Ik raad je aan om in te bellen met minimaal twee diagnoses, eentje gemaakt kort nadat het probleem voordoet met de CR200 aan, een eentje gemaakt nadat het systeem een tijdje goed werkt met de CR200 uit. Ik zou die twee situaties willen kunnen uitlezen. Verdere info als een duidelijk netwerkoverzicht zal mijn collega aan de telefoon zeker helpen.

Volg deze stappen in de Sonos app om een diagnose te maken:
Instellingen > Ondersteuning > Diagnose verzenden > Verzenden.

Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support