geluid valt geregeld weg

• 27 November 2018
  • 8 reacties
  • 1006 Bekeken

Badge
Geregeld valt het geuid even weg. Is het mogelijk via deze weg de diagnose data te laten onderzoeken? Ik heb twee Play:3 in pair en een losse Play one, de linker speaker van de Play:3 is aangesloten via UTP. Deze gaat naar een switch waar ik geen fouten op zie.
Deze morgen was het weer zover en heb ik de diagnose data verzonden# 1167449086. Alvast bedankt!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Informatie word niet op tijd aangeboden aan de Sonos installatie, waarin deze de buffer niet goed kan opbouwen.
Wifi ziet er verder perfect uit en hier mag het dan ook niet aan liggen.
Meestal word dit probleem veroorzaakt door het netwerk waar de Sonos op aangesloten zit, in uw geval de Sitecom router.
Wanneer is deze Sitecom voor het laatst uit en aan geweest? Dit wil wonderen omtrent netwerk verbindingen.
Als het probleem toch aanwezig blijft, dan zal er onderzoek gedaan moeten worden, mogelijk dat er instellingen in de Sitecom zitten die aangepast moeten worden, of misschien een firmware update voor de Sitecom waarin het toestel up-to-date word gebracht.
Badge
Provider gesproken en deze ziet veel time-outs op de lijn . Maandag krijg ik een nieuwe router, hopen dat het hiermee opgelost is, ik laat het jog weten. Bedankt voor de analyse.
Reputatie 5
Badge +2
Super om te lezen dat de mogelijke oorzaak gevonden is. Mochten de problemen aanhouden dan horen wij dat natuurlijk graag.
Badge
probleem is verholpen, rotte signaal versterker waardoor ik maar 6 Mbit/s had. Nu weer 200 Mbit/s . Let the music play!
Bedankt.
Badge
toch nog een probleempje, ik heb de Sonos connect weer aangesloten waarop ik op de line in een Rega Platenspeler via een phono versterker heb aangesloten. Als ik een LP afspeel valt het geluid nog geregeld weg 😞 Ik heb de drie verschillende kanalen geprobeerd maar helaas helpt dit niet.
Ook vind ik dat het geluid nogal "dof" is vergeleken dezelfde platenspeler op een versterker / speakers. Is er een speciale instelling voor een platenspeler waarmee ik rekening moet houden?

Voor het wegvallen heb ik nog een diagnose rapport gestuurd, ik hoop dat jullie hier iets in kunnen vinden.
nummer: 1274676520. alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +2
toch nog een probleempje, ik heb de Sonos connect weer aangesloten waarop ik op de line in een Rega Platenspeler via een phono versterker heb aangesloten. Als ik een LP afspeel valt het geluid nog geregeld weg 😞 Ik heb de drie verschillende kanalen geprobeerd maar helaas helpt dit niet.
Ook vind ik dat het geluid nogal "dof" is vergeleken dezelfde platenspeler op een versterker / speakers. Is er een speciale instelling voor een platenspeler waarmee ik rekening moet houden?

Voor het wegvallen heb ik nog een diagnose rapport gestuurd, ik hoop dat jullie hier iets in kunnen vinden.
nummer: 1274676520. alvast bedankt!

Je wilt via de Geavanceerde Instellingen de audio compressie op Gecomprimeerd zetten, dit zal er voor zorgen dat het zeer grote analoge audio bestand kleiner word gemaakt waardoor dit makkelijker over de wifi te verzenden is.
Dit zal geen kwaliteit verlies geven, maar wel 2 seconden vertraging omdat Sonos dit bestand moet verkleinen voordat dit verzonden word.
Dit zou geen probleem mogen zijn aangezien er geen beeld is waar je vergelijking mee hebt, maar alleen de audio zou horen.

Omtrent de kwaliteit van de Platenspeler, heb je deze toevallig al eens op een andere installatie aangesloten om te horen wat voor geluid er dan uit komt?
Een Platenspeler moet meestal een voor-versterker hebben die het geluid dus versterkt voordat dit bij een geluids installatie word aangeboden, alleen de wat meer recente Platenspelers hebben dit al ingebouwd zitten.
Badge
signaal staat nu op gecomprimeerd en heb tot nu nog geen klagen, bedankt voor de tip!!!!
Het geluid van de platenspeler was op mijn versterker altijd goed, deze kan ik echter niet meer testen omdat we helemaal op Sonos over zijn en ik alles verder verkocht heb.
De speler is idd via een Phono line-versterker aangesloten op de line-in van de connect. Het geluid mist de lage tonen en klinkt dof, wanneer ik de trebble op bijna max zet dan klinkt het goed, het vervelende is dat ik dit dan voor alle speakers moet doen, en weer terug moet zetten wanneer ik weer wil streamen.. Hoop dat je hier iets mee kan.
Reputatie 7
Badge +2
In principe geeft Sonos het geluid zoals dit word aangeboden, dus hier kunnen we aan de Sonos kant helaas weinig aan doen.
Toch zou ik in iedergeval een defect willen uitsluiten, dus als een andere bron van audio getest kan worden, bijvoorbeeld een CD-speler, of een telefoon die je met kabel op de ingang kan aansluiten, dan kunnen we nagaan of de ingang het probleem is, of de platenspeler.