Vraag

Geluid TV hapert op Play: 3 in keuken

  • 27 December 2017
  • 4 reacties
  • 660 Bekeken

Badge
Hallo! Ik heb al een tijdje een klein issue, mogelijk kan ik hier oplossingen vinden:

Situatie is als volgt:
Woonkamer met Playbar en 2x Play: 1 in surround opstelling
Sonos Connect voor een eigen wifinetwerk.
Ziggo zakelijk met 350mb/s down en 40 mb/s uploadsnelheid met horizon mediabox aangesloten via hdmi op tv.
Samsung smart televisie met optische uitgang.
Playbar via optische kabel aangesloten op tv.
In aangrenzende keuken een Play: 3.

Zeker nu met de Top2000 op tv, speelt de tv de hele dag en het geluid uiteraard via de Sonos.

Het geluid is natuurlijk prachtig, maar alleen wanneer ik geluid van de TV afspeel, valt het geluid af en toe even heel kort weg.

wat ik al gedaan heb:
*Play: 3 opnieuw in het netwerk geconfigureerd
*Instellingen doorlopen om te kijken of wijzigen daarvan iets bijdraagt
*Sonos, router (Apple Time Capsule), modem (Ziggo, wifi uitgezet) herstarten.

Heeft iemand een suggestie die me verder kan helpen? Alvast dank voor het meedenken.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Badge
uhm... ik heb geen Connect, maar een Boost om een eigen wifi-netwerk te creëren.
Reputatie 7
Badge +2
Heeft u het over de Play:3 in de keuken welke het TV geluid van de Playbar af en toe laat vallen?
Of de Playbar zelf die het geluid af en toe niet laat horen?
Groeperen van kamers is eigenlijk alleen bedoelt voor muziek wat via de Sonos app te vinden is.
Geluid van de TV is alleen voor de Playbar bedoelt met mogelijk Sub en Surround speakers.
TV geluid zou niet gegroepeerd moeten worden met andere kamers.
Badge
Beste Tim,
Ah...dat verklaart het dan. We vinden het prettig om het zo te hebben, zodat als je even koffie haalt of werkt in de keuken je evengoed het geluid van de tv hoort. 😳
Ik begrijp nu dat het niet zo bedoeld was. Dan zal ik me aanpassen. 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Het is een wat grijze zone, en ons marketing team adverteert er ook mee om TV geluid over alle kamers te streamen.
Maar als er dan problemen zijn, dan kunnen wij van de technische dienst alleen de technische achtergrond ervan uitleggen.
Komt er op neer dat de Playbar zijn Sub en Suround speakers op 5ghz wifi aanstuurt.
5ghz wifi heeft een korter bereik ( wat geen probleem mag zijn aangezien de 5.1 setup in de zelfde kamer zou staan ) en 5ghz is sneller, wij willen immers kunnen garanderen dat je Sub en Surround speakers goed het geluid synchroon laten horen.
Het groeperen van kamers gebeurt op 2.4ghz wifi. Dit vanwege het grotere bereik, en wij wel willen kunnen garanderen dat een bepaalde speaker op een bepaalde afstand nog verschijnt.
Het groeperen van TV geluid naar andere kamers, zorgt ervoor dat de Playbar zijn audio moet vertalen van 5ghz naar 2.4ghz.
Dit kan een paar seconden vertaal-slag met zich meebrengen.
Ook heeft 2.4ghz wifi helaas wat sneller problemen van wifi storingen, waarin geluid zou kunnen stotteren of helemaal zou kunnen stoppen met geluid laten horen, naast de echo die er veroorzaakt kan worden.
Mocht wifi perfect, maar dan ook perfect functioneren, dan zouden andere kamers gegroepeerd kunnen worden ( staat los van het echo probleem 2.4ghz naar 5ghz vertaling )
Als alle kamers bekabeld zouden worden, dan is die vertaal-slag, en wifi problemen niet van toepassing, en zou het goed kunnen functioneren.