Vraag

Geluid synchroniseren

• 24 January 2018
  • 7 reacties
  • 3405 Bekeken

Hoe synchroniseer je het geluid van de speakers in meerde verschillende kamers ? Er zit nu een vertraging in wat erg vervellend is.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Heb je de spelers in ee groep staan? Wat speel je af op de spelers, stuur ook nog even een diagnose in en post hier het bevestiging's nummer.
Hallo Ryan, ik de spellers in 2 groepen staan(2 play 5 in de kamer en 1 play 1 in de keuken). Met het afspelen van Radio en Spotify zit een hinderlijke vertraging als je de 2 groepen tegelijk laat spelen. ik heb een diagose gestuurd met nr 8407211.
Reputatie 5
Badge +2
Het klinkt alsof jij groepen noemt wat wij kamers noemen. Je kunt hier kijken voor meer informatie over hoe je kamers groepeert.

Ik heb hetzelfde probleem mijn playbar loopt niet synchroon met de play one duo set in de kamer en keuken.

Reputatie 5
Badge +3

Wil je een diagnose maken?

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Het nummer dat in beeld verschijnt plaats je hier als reactie.

Wil je een diagnose maken?

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat een probleem zich voordoet.

Het nummer dat in beeld verschijnt plaats je hier als reactie.

238036863

Reputatie 5
Badge +3

Dank je wel voor de diagnose. Ik zie dat het systeem een soms vertraging heeft om met het internet te verbinden. Dit komt meestal door foutieve DNS-instellingen in je router. Ik raad aan om in te loggen in je router en de DNS aan te passen naar 8.8.8.8 en als er een tweede veld is kun je hier 8.8.4.4 invullen. Dit is de DNS-server van Google en werkt uitermate goed. Zet hierna al je Sonos-producten uit en aan evenals de router zelf.

DNS is een soort van telefoonboek voor het internet, wanneer je een website (of muziekdienst) opvraagt moet je router van de DNS-server het juiste plekje op het internet vinden om mee te verbinden. Verouderde DNS-instellingen verwijzen dan naar een verouderde plek en dat zorgt voor vertraging.

Dat terzijde, het tv-geluid in jouw opstelling moet draadloos van de Playbar, naar de Ziggo router en dan weer terug naar de Play1 speakers. Dit kan voor vertraging zorgen en omdat het live-geluid is kunnen we geen vertraging aanbrengen op al het geluid om het allemaal gelijkt te laten lopen. Mijn advies is om een van je speakers met een netwerkkabel aan te sluiten.

Wanneer je een Sonos-product met een kabel aansluiten maakt dit apparaat een eigen WiFi-signaal aan. Dit noemen we Sonosnet. Andere Sonos-apparaten in de buurt kunnen hiermee verbinden en krijgen zo hun data.