Vraag

Geluid Sub valt weg !

• 29 januari 2016
  • 31 reacties
  • 3130 Bekeken

Ik heb sinds kort een Sonos Playbar met Sub, echter heb ik al vanaf het begin dat de Sub enkele seconden wegvalt en daarna weer gewoon meedoet...dus de Sub speelt een minuut, valt enkele seconden weg en speelt daarna gewoon weer verder, dit blijft zich zo herhalen zo lang de Sonos aan staat !

Ik heb al aan achterzijde Sub gekeken, maar lampje blijft gewoon wit branden !

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?

31 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Heb hier ook last van mijn mijn nr is 631601049. Kunnen jullie hier ook naar kijken. Heb net een nwe modem van ziggo ontvangen.
Alvast mijn dank.

Heb je in een ander topic verzocht ons even te bellen, zien je telefoontje graag tegemoet.
Heb hier ook last van mijn mijn nr is 631601049. Kunnen jullie hier ook naar kijken. Heb net een nwe modem van ziggo ontvangen.
Alvast mijn dank.
Reputatie 7
Badge +2
Hey Marcovr28,

De diagnose komt corrupt binnen, wat ons meteen laat zien dat er netwerk problemen zijn.
Heb je de mogelijkheid je modem/router en Sonos volledig van het stroom af te halen en opnieuw aan te sluiten.
Hoor graag of je daarna nog problemen hebt en indien mogelijk een nieuwe diagnose van dit probleem.
Goedemorgen,

Hier het zelfde probleem dat de sub continu wegvalt, heb diagnose gestuurd 7936722.

Groeten Marco
Reputatie 7
Badge +2
Hey Ntertainme,

Neem aub telefonisch contact op, want zo via een forum troubleshooten, de stappen beginnen een beetje op te raken.
Kaart graag referentie nummer.: 170912-000662 als je een collega aan de lijn krijgt.
Ik heb vorige week nav je berichten de 5ghz al uitgezet.
Reputatie 7
Badge +2
Je gaf aan geen Horizonbox te hebben, ben toch benieuwd wat er gebeurt als de 5ghz van je Cisco en/of andere routers uitgezet word.
Reputatie 7
Badge +2
Heb je een Ziggo Horizonbox welke naast je TV en Playbar staat?
Deze staat op 5ghz wifi uit te zenden en kan de verbinding tussen Playbar en Sub verstoren.
Wil je verzoeken alle 5ghz wifi verbindingen uit te zetten welke mogelijk in de buurt van je TV en Sonos staan.
Probleem is nog steeds, met name als we luisteren via de optical tv.
Diagnosenr: 7823628

Antwoord op je vragen:
- ethernet altijd op playbar
- tweede kabel gaat naar android kastje zodat deze ook bedraad wordt
- wifi weggehaald uit sonos systeem.

Hoor graag.
Met dank voor je moeite alvast. Ik heb de wifi verwijderd en ga nu alles resetten. Hooelijk is het opgelost, zo niet dan zal ik de nieuwe log verzenden. Hopelijk niet nodig 😉
Reputatie 7
Badge +2
ntertainme,

Niet volledig teruggelezen, maar zit de internet kabel altijd in de Playbar? of is dit alleen voor huidige testen?
Waar gaat de 2e internet kabel naartoe welke op de Playbar zit aangesloten?
Mocht de Playbar altijd bekabeld staan, dan wil ik je vragen de wifi van je router uit Sonos te verwijderen.
Dit doe je via Instellingen -> Geavanceerde Instellingen -> Draadloze Installatie.
Hier druk je 1malig op volgende, dan voeren we hier GEEN wifi gegevens in, maar selecteren alleen de "Opnieuw Instellen" knop.
Hoor graag de gevraagde informatie en of het probleem zich nog voordoet nadat de wifi eruit gehaald is.
Zou je willen verzoeken tevens de router, en je Sonos playbar, sub en surround speakers allemaal uit en aan te zetten om opnieuw te testen.
Zie graag nieuwe diagnose tegemoet kort aangemaakt nadat het probleem zich weer voor zou doen.
7815912 is het diagnose nummer. Ik heb het nu al even niet meer gehoord, zul je net zien. Maar de sub valt dus af en toe weg. Lijkt vooral met muziek te zijn of geluid van de televisie. Heb nu een filmpje opstaan via Adroid Stick, met digital geluid naar de tv. Lijkt nu dus even niets aan de hand... vreemd....
Reputatie 7
Badge +2
Zal je diagnose nogmaals doorpluizen, maar zie inderdaad als het kan nog een nieuwe tegemoet.
Hey Tim, toen ik zojuist diagnose verzond, deed het probleem zich 2 keer voor. Is het nodig om nogmaals de diagnose te verzenden? Ben er nu niet in de buurt namelijk. Anders kan het hoor
Reputatie 7
Badge +2
Nu zie ik dat de Sub zo'n 11 uur aan staat, denk dat vorige diagnose van gisteren was.
Wil je eigenlijk verzoeken nog een diagnose aan te maken, maar binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie dit nummer graag tegemoet.
7815654 is het diagnosenummer
Naar mijn idee niet. Ik probeer het nogmaals
Reputatie 7
Badge +2
@ntertainme,

Klopt het dat de Sub uit en aangezet is, en dat je meteen een diagnose hebt verzonden?
Zie dat de Sub 0 minuten aan staat, en kan er geen informatie uithalen vanwege het feit dat deze zo kort aanstaat.
7814236 is het diagnosenummer. Ik heb geen horizonbox aangesloten of in de buurt. 5ghz netwerk van ziggo is wel actief. Ik neem aan dat dat geen probleem moet zijn..? Dank.
Reputatie 7
Badge +2
Hey ntertainme,

Ook van jou ontvangen we graag een diagnose voordat we een concreet antwoord kunnen geven.
Meestal heeft het te maken met 5ghz wifi storing, veroorzaakt door bijvoorbeeld een Horizonbox van Ziggo welke dicht in de buurt van de Playbar en TV staat, waarin communicatie tussen Playbar en Sub dus problemen kan ervaren.
5Ghz wifi uitzetten op zo'n Horizonbox kan vaak een oplossing bieden.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Is dit een bug of is er inmiddels een oplossing voor het probleem..?
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb hier bijna hetzelfde probleem. Bij mij is het na de laatste update gekomen, voorheen had ik helemaal geen problemen en werkte het perfect.

Alleen valt bij mij de sub niet weg, maar 2x de play 1

In de woonkamer staan: Playbar en 2x Play3 en een sub (tv opstelling) en een play 1 die ik af en toe in de groep gooi met muziek omdat de woonkamer nogal lang is en zo het geluid te verdelen. Werkt goed.
En nog een play 1 in een andere kamer. Nu willen de beide play 1 nog wel eens weg vallen. Soms de ene en dan de andere, maar nog niet mee gemaakt beide tegelijk. Playbar en play 3 en sub zijn nog nooit weg gevallen.
De playbar staat bedraad aangesloten op een bridge, de rest draadloos. Wifi signaal is sterk genoeg, dus daar ligt het volgens mij niet aan.
Voorheen heeft het altijd goed gewerkt.

Ik heb een Technicolor modem/router van Ziggo. Daar zit de bridge van Sonos direct ingeplugd.

Stuur even een diagnose in van het systeem en post het diagnose nummer hier, hopelijk kunnen we achterhalen wat het probleem veroorzaakt.
Ik heb hier bijna hetzelfde probleem. Bij mij is het na de laatste update gekomen, voorheen had ik helemaal geen problemen en werkte het perfect.

Alleen valt bij mij de sub niet weg, maar 2x de play 1

In de woonkamer staan: Playbar en 2x Play3 en een sub (tv opstelling) en een play 1 die ik af en toe in de groep gooi met muziek omdat de woonkamer nogal lang is en zo het geluid te verdelen. Werkt goed.
En nog een play 1 in een andere kamer. Nu willen de beide play 1 nog wel eens weg vallen. Soms de ene en dan de andere, maar nog niet mee gemaakt beide tegelijk. Playbar en play 3 en sub zijn nog nooit weg gevallen.
De playbar staat bedraad aangesloten op een bridge, de rest draadloos. Wifi signaal is sterk genoeg, dus daar ligt het volgens mij niet aan.
Voorheen heeft het altijd goed gewerkt.

Ik heb een Technicolor modem/router van Ziggo. Daar zit de bridge van Sonos direct ingeplugd.
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb alleen een playbar en een sub en deze zijn beide draadloos, ik heb niks bedraad ! Het enig wat bedraad is zijn de kabels van de stroom en de optische aansluiting van de TV. Playbar werkt perfect en heb ik geen probleem mee, alleen de sub valt weg !

Valt de sub nog steeds weg? Stuur even een diagnose in van het systeem. Ook wil graag weten wat voor router je heb (merk en model).
Reputatie 3
Badge +2
Als de SUB soms wegvalt en dan weer terugkomt, kan het aan het wifikanaal liggen. Dat zou je kunnen wijzigen (kies dan één uit de kanalen 1 of 6 of 11 en geen ander kanaal!). Helpt dat niet, neem dan contact op met de helpdesk.

Reageer