Vraag

Geluid stopt en begint later weer

• 26 December 2017
  • 2 reacties
  • 233 Bekeken

Badge
Ik heb sedert een week een Play:1
We hebben intussen gemerkt dat het geluid (internet radio) soms wegvalt. Na een paar minuten begint het dan weer. Heb de stekker al eens losgekoppeld, de wifi uit en weer ingeschakeld,... Soms kan ik via mijn SONOS app ook geen verbinding maken met de Play:1 ondanks dat ik toch WIFI verbinding heb (kan mails checken, op Social Media,...). Kan ik op één of andere manier achterhalen of de WiFi ontvanger op de SONOS defect is of uitvalt. Het witte lampje blijft wel branden (knippert niet of verandert niet van kleur).

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Badge
Probleem intussen (vermoedelijk) opgelost. Moest een diagnosecode doorsturen naar Sonos (vraag via FB). Gewoon even in het wifi acces point (eigenlijk meer een wifi repeater) het kanaal niet op auto maar op 1, 6 of 11 zetten. Blijkbaar heeft Sonos Play:1 een probleem als het wifi signaal van kanaal wisselt waardoor het geluid wegvalt gedurende enige tijd om dan terug verder te gaan, uit te vallen, .....
Reputatie 7
Badge +2
Sonos werkt niet met wifi versterkers, en het is tevens ook aan te raden het draadloos kanaal vast te zetten.
Voor meer informatie omtrent Sonos wifi vs Wifi van de router, graag de volgende FAQ onder ogen nemen.