Vraag

geluid niet constant

  • 5 December 2020
  • 11 reacties
  • 156 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds van de week de Arc, en deze is met sub en 2x one bedoeld als surroundset voor tv.

Nu valt mij op dat de 2 ones, maar beperkt meedraaien qua geluid, ze komen enkel bij als er muziek bij komt.

Hoe kan ik het beste alles stap voor stap fijn tunen en optimaal genieten van  mijn sonos?

Tv is een samsung en de Arc zit op de arc hdmi

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Hoi @Leon73 ,
 

Met Trueplay Apple telefoon of iPad.
 

En hiermee natuurlijk

 

Ik heb android

Hoi @Leon73 ,

Dat gaat niet lukken.
Een vriend of een bekende vragen om het te regelen voor een biertje, is een optie.
:wink:
(De afstemming kan momenteel niet worden gedaan met een Android-apparaat omdat er te veel variatie is qua microfoons, maar Sonos heeft gezegd dat het eraan werkt.)

Hoi @Leon73 .

Andere mogelijkheid is er nog niet.

Dus je kan niet zorgen dat je surrounds fatsoenlijk mee draaien zonder een Apple te hebben?

Ik heb wel een ipad van mijn werk, maar betekend dat dan dat je altijd via die ipad moet werken?

En ik heb de arc niet met het optische kabeltje aangesloten, is dit wel correct?

Jawel @Leon73  dat gaat prima met je EQ instellingen.
Er zijn veel mensen die geen gebruik maken van Trueplay.
Het moet je ook kunnen bekoren.
En met de iPad van je werk, kun je het instellen.
En zolang je de speakers niet verzet, kun je met eenmaal tunen volstaan.

De laatste keer dat ik er gebruik van heb gemaakt is twee jaar geleden.:relaxed:
En de Arc kun je het beste aansluiten op je HDMI ARC van jou tv, dacht ik te weten.

Weet je Simon, het is zo belabberd luisteren nu.

De arc geeft constant geluid en de ones niet...die komen pas in bij bijvoorbeeld als je sitcom kijkt....als publiek lacht....mateloos irritant🙈

Weet niet of je ook nog wat op tv moet wijzigen?

Wat dat aangaat is sonos wel summier met installatie handleidingen.

Ik  heb geen idee welke televisie jij hebt.
De speakers op mijn Philips tv staan uit.

Ik voeg mijn instellingen van de One's toe.
Natuurlijk heb jij een andere kamer, en geluid is ook voor iedereen zijn oren anders te waarderen.
Maar op deze manier heb je een idee.



De Sub staat bij mij op plus 3 en Treble en Bas in het midden, en Loudness staat uit.

Wat dat aangaat is sonos wel summier met installatie handleidingen.

Misschien helpt dit je wat verder.
Of deze.

Reputatie 5
Badge +3

Let wel dat de audio bij normale televisie uitzendingen meestal niet veel surroundeffecten bevat die naar de achterspeakers gaan.

Bij films, of bij het kijken van content vanaf streaming diensten zoals Netflix zouden meer surroundeffecten hoorbaar moeten zijn. 

Het feit dat je wel de lachband bij comedys of achtergrondmuziek hoort, lijkt erop te wijzen dat het technisch wel werkt en goed ingesteld is. Het is normaal niet de bedoeling dat je alle audio van de Arc ook op de surrounds te horen krijgt.

Reputatie 7

Als je instellingen goed staan (Dolby Digital) dan hoor je inderdaad alleen de surroundgeluiden uit de achterspeakers. Trueplay doet de instellingen automatisch. Een iPhone lenen geeft dus het snelste resultaat, anders is het even experimenteren.